Gyűjtik az aláírásokat

2022.10.20. 18:19

Kezdeményezik, hogy hajnalban és este is induljon IC Pécs-Budapest között

Internetes petíciót indítottak a vasútért tevékenykedő civilek annak érdekében, hogy késő este és hajnalban is induljon InterCity (IC) vonat Pécsről Budapestre, illetve a fővárosból a baranyai megyeszékhelyre.

P. P. (forrás: Pécsi Újság.hu)

Illusztráció.

Fotó: Vajda János

Régóta fennálló probléma, hogy Pécs és Budapest között nem közlekednek olyan vonatok, amelyek lehetővé tennék, hogy korán reggel érkezhessenek meg az utasok az említett városokba, valamint a késői indulás sem lehetséges. Jelenleg az első InterCity menetrend szerint 8:05-re ér a fővárosba, az utolsó pedig 19:19-kor indul a baranyai megyeszékhelyről. Budapestről az első IC 8:42-re fut be Pécsre, az utolsót pedig 19:53-kor indítják útjára a Keleti pályaudvarról.
 

A Komlói Vasútbarátok Köre nemrég online aláírásgyűjtést indított annak érdekében, hogy Pécs és Budapest között hajnalban és késő este induló IC-járatok is közlekedjenek.

- Fontosnak tartjuk, hogy a Komló-Dombóvár vasútvonalon ne csupán fennmaradjon a személyszállítási szolgáltatás, hanem fejlődjön is. Hasonlóképpen kiemelten kezeljük Pécs, mint egyetemváros és kiemelt turisztikai célpont, valamint egész Baranya megye vasúti közlekedésfejlesztését

 - nyilatkozta lapunknak Borbás Sándor, a kör szervezője.

A peticiok.com oldalon indított aláírásgyűjtés szombatig tart. A kezdeményezéshez cikkünk megjelenéséig már több százan csatlakoztak.

Komlói szervezet révén természetesen a vasútbarátok az egykori bányászvárosban és annak környékén élők érdekeit is szem előtt tartják.

- Ha Pécs és Budapest között is mindkét irányba indulnának késő esti IC-vonatok, mi, komlóiak is nyernénk. Különösen akkor, ha ennek megfelelően városunkba is lenne vasúton csatlakozás az éjszakai időpontban - hangsúlyozta Borbás Sándor.

A konkrétumokról szólva elmondta, azt szeretnék, ha az eddigi ütem szerint beillesztenének egy Pécsről 21:19-kor és Budapestről 21:53-kor induló járatpárt. Hozzátette, a Komlóról 21:01-kor induló vonat pedig alkalmas lenne a 21:19-es járatra hordásra.

- Ezen felül nagy probléma, hogy képtelenség Baranyából kora reggel vonattal érkezni a fővárosba. Ezért javasoljuk, hogy 4:21-kor is induljon IC Pécsről, amely 7 óra után 5 perccel már Budapesten lenne. A Dombóvárról 0:21-kor csatlakozást nyújtó járat pedig visszaindulhatna 4:01-kor Komlóról 

- fogalmazott.

A kezdeményezéshez a www.peticiok.com/intercity-pecsre-este csatlakozhatnak, akik egyetértenek a célokkal. Az új járatok legkorábban a december közepi menetrendváltástól közlekedhetnek, amennyiben a döntéshozók meghallgatják és elfogadják a javaslatokat.

Kikérik az utasok véleményét, javaslatait
A vasútbarátok nemrég konzultációt indított annak érdekében, hogy felmérjék az utazási szokásokat, az egyes szolgáltatások színvonalával kapcsolatos elégedettséget, illetve az elvárásokat. Emellett néhány konkrét fejlesztési ötletről, javaslatról is kikérik a válaszadók véleményét, valamint lehetőség van egyéni ötletek, tapasztalatok rövid, lényegre törő kifejtésére is. A Komlói Vasútbarátok Köre közösségi oldaláról is elérhető konzultációs kérdőív szombatig tölthető ki.

A javaslatokat és a konzultáció eredményét - az aláírásokhoz hasonlóan - eljuttatják a döntéshozóknak.

Növekszik az utasszám a komlói vonalon
Borbás Sándortól megtudtuk, a Komló-Dombóvár vonalon a 2021. decemberi menetrendváltás előtti hónapban mindössze 164-en vették igénybe a vasutat, decemberben viszont már 616-an. Idén augusztusban ez a szám 1382 főre emelkedett. A tavaly novemberi utasszámnak tehát több mint nyolcszorosát regisztrálták akkor, a 2021-es év azonos időszakához képest pedig ötszörösére nőtt az utaslétszám.

Emlékezhetünk rá, hogy a komlói vonalon 2009-ben a Bajnai Gordon vezette szocialista rezsim szüneteltette az utasforgalmat, amelyet 2010-ben Orbán Viktor kormánya indított el újra. Napjainkban hétköznapokon négy, pénteken és vasárnap öt közvetlen vonatpár közlekedik Komló és Dombóvár között. Ezeken felül egy járat esetében sásdi átszállással érhetők el a végállomások. A cél, hogy napi 8 vonatpár járjon a vonalon.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!