2016.01.13. 18:48
Környezetvédelmi szempontból már nincs akadálya a mohácsi hídnak
Egy lépéssel közelebb került a Mohácsra tervezett Duna-híd a megvalósuláshoz – a környezeti hatástanulmány elkészült, és annak megállapításai szerint nincs akadálya a beruházásnak.
Nem kifogásolható a mohácsi új Duna-híd megvalósítása a nemrég elkészült környezeti hatástanulmány szerint. A szerteágazó vizsgálatok azt igazolták, hogy a beruházásnak föld-, víz-, levegő-, zaj-, rezgés-, természet- és tájvédelmi szempontjából sincs akadálya.
A tervek szerint az 57-es útnál lévő körforgalomtól az ipari parkon át vezetne a hídra az út, a szerb temető irányába. A kétszer egysávosra tervezett létesítményen kerékpárút is helyet kapna, a biciklisek számára a Duna-parti sétányról induló felhajtóág épülne.
A mohácsi híd 26 milliárd forintból lenne megvalósítható, az illetékes államtitkárságok már dolgoznak a szükséges források felkutatásán. Most, hogy a környezeti hatástanulmány elkészült, az aktuális feladat az engedélyes és kiviteli tervek elkészítése, amihez a költségvetésből 600 millió forintot igényelt a mohácsi önkormányzat. Cél, hogy 2018-ra befejeződjön az előkészítés, és a munkálatok megkezdődjenek.
Serkenti a gazdaságot
– Amíg nem épül meg a Duna-híd Mohácsnál, addig az M6-os autópálya területfejlesztő hatása csak fele részben érvényesül, a folyó két oldalán lévő térségek összeköttetése elengedhetetlen – hangsúlyozta Szekó József, Mohács polgármestere. A létesítmény hozzájárulna a Dél-Alföld és a Dél-Dunántúl közötti, illetve a határon túli, déli szomszédos régiókkal való közvetlen közlekedési, és ezáltal szorosabb gazdasági kapcsolatok kialakításához. Serkentő hatással lenne az egész ország gazdaságára.
– A mohácsiak számára mindemellett azért is kiemelkedően fontos a beruházás, mert a Duna bal partján, a szigeti oldalon sokan élnek, akik komppal járnak munkahelyükre, orvoshoz, bevásárolni, iskolába, azaz napi rendszerességgel kelnek át a folyón. Az ő életüket egy híd nagyban megkönnyítené – tette hozzá a polgármester.
A Dráván is
Az Európai Unió 2014–2020 között esedékes magyarországi fejlesztési támogatásaiból Baranya megye összesen 17 felhívásra 38 milliárd forintot oszt szét, várhatóan már 2017-ig.
A programcsomag részeként a megye új határátkelőket tervez, és legalább egy új Dráva-hídat – tudtuk meg korábban Nagy Csabától, a megyei közgyűlés elnökétől. Most van olyan 60 kilométeres rész a 140 kilométer hosszú határszakaszon, ahol egyáltalán nem lehet átjutni Horvátországba. Ez pedig minimálisra csökkenti a két ország közti kulturális kapcsolatokat is.