Közélet

2016.06.28. 12:41

Müncheni járat, menetrend szerint

Egyre közelebb van a Pécs-Pogányból történő müncheni járatindítás, annak előkészítésével és szakmai támogatásával ugyanis már meg is bízott egy vállalkozót a Pécs Holding. Vélhetően a kifutópályát is meghosszabbítják, ha bejön a lépés.

Babos Attila

Menetrend szerinti járat indításának szakmai támogatására, illetve a megindult légiközlekedési szolgáltatás monitoringozására írt ki, és zárt le közbeszerzési pályázatot a Pécs Holding. A nyertes vállalkozó mintegy nettó 15,5 millióért (nettó 49 802 euróért) végezheti el ezt a tevékenységet, és kifejezetten a Pécs-Pogány és München között közlekedő járatról van szó. A pécsi járat, ha valóban sikerül beindítani, a müncheni Franz Josef Struß repülőtérre szállhat le, és a közbeszerzési értesítőben kifejezetten szó esik arról is, hogy a BMI Regional légitársasággal kell együttműködni, őket támogatni a nyertes vállalkozónak – ez a cég a Lufthansához tartozó regionális repülési társaság.

Girán János pécsi alpolgármester érdeklődésünkre azt mondta, hogy az önkormányzat és a PTE által készített piackutatás szerint München a legideálisabb célpont jelenleg ahhoz, hogy oda induljon az első menetrend szerinti járat, hiszen Pécsett jelentős számban tanulnak német egyetemisták, ráadásul Bajorország fővárosának gazdaságfejlesztő szerepe is elvitathatatlan. Hozzátette, hogy a tervek szerint október végén derülhet az ki, hogy milyen gyakorisággal, és mikor célszerű járatokat indítani.

Lapunk úgy tudja, hogy a járatot jövő tavasszal indítanák el, s már középtávon, két-három éven belül meghosszabbítanák a kifutót, ha láthatóan bejön a járatindítás. Utóbbit egy logisztikai bázis építésével egyidejűleg, uniós forrásból tervezik.

Hosszabb kifutó

Végre jó hír Péccsel és a pogányi repülőtérrel kapcsolatban, fogalmazott lapunknak a Pécs-München járat tervezett indításáról Keszkenyős Imre. A regionális pécsi repülésért és egy pogányi menetrend szerinti járat indításáért évek óta dolgozó pécsi civil közölte, örül, hogy sikerült ezt kiharcolniuk. Azt sajnálja azonban, hogy nem született döntés korábban, már négy éve is lett volna rá lehetőség, akkor is Pécs–Münchenben gondolkodtak.

Egy olyan társaság reptetett volna, amelynek volt szabad, a müncheni reptéren állomásozó ötvenfős gépe. Az eltékozolt idő nem csak azért érdekes szerinte, mert akár több munkahelyteremtő beruházást is generálhatott volna azóta a járatindítás, hanem mert a mostani kisebb, másfél kilométeres kifutóval tesztelhették volna azt. Akkor még nem volt szükséges a kifutópálya hosszabbítása, mostanra azonban a légitársaságok jobbára csak nagyobb gépekkel dolgoznak, így az már középtávon is indokolt lehet.

A község vezetői sem tudtak az új tervekről

Szomorú, hogy a sajtóból kellett megtudnia, hogy Pécs menetrend szerinti müncheni járat indítását tervezi, még ha a működtetésbe a községnek nincs is beleszólása – mondta megkeresésünkre Dragovácz Ágnes. Pogány polgármestere szerint mindemellett a várossal fennálló szerződés tájékoztatási kötelezettséget előírt volna. Ráadásul nemrégiben kezdtek tárgyalni az év végén lejáró hosszú távú területbérleti szerződés megújításáról alpolgármesterével, s ott nem hangzott el ilyen.

Még inkább meglepte a polgármestert lapunk azon nem hivatalos információja, hogy tudomásunk szerint két-három éven belül – ha bejön a müncheni járat – tervezik a kifutópálya hosszabbítását is. Azt mondta, nem tud erről semmit, de ők a terület, vagyis a vagyon felett őrködő cégben több mint 25 százalékkal rendelkeznek, nélkülük ilyen döntést szinte biztosan nem lehet hozni, márpedig az építés idején a helyiek tiltakozása miatt sem épült nagyobb kifutó.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!