Postabontás

2023.05.04. 18:54

A már jól bevált módon kellene az utakat javítani - véli olvasónk

Megdöbbentő adatok láttak napvilágot a magyarországi utak állapotáról az egyik statisztikai jelentésben.

Képünk illusztráció

Fotó: Karnok Csaba

Az utak 40 százaléka rossz, ezenkívül jelentős mennyiségű kátyú is szerepel az adatsorban. Mi lett volna, ha az elmúlt tél nem olyanra sikerül, amilyen volt, ami Pécs vonatkozásában azt jelenti, hogy egyetlen alkalommal sem kellett havat eltakarítani az utakról? 

A jelenlegi technológia szerint minden hibát egy teljes burkolatcserével akarunk megoldani. Ami azért téves elképzelés, mert soha nem lesz annyi pénze a városnak, hogy minden útjavítást egy teljes burkolatcserével oldjon meg. Pedig vannak más megoldások is. Pár évtizede volt Pécsett egy kísérlet: az utak állapotáért felelős városüzemeltető cég bérelt Németországból egy gépsort, amely állt egy teherautóból, mögé kapcsolt, kapálógéphez hasonló járműből, amit gyalogosan kezelt egy szakember, illetve a gépsort szintén gyalogos megoldással követte egy úthenger. 

Megálltak a kátyú felett, a kezelő kifújatta a lyukból a port, vagy vizet, majd híg bitumen került bele. Ezt követően egy zúzalékkal kevert anyag került a kátyúba, vagy hibahelyre, majd a burkolatot elsimította a „kézi” úthenger. Ez a módszer beváltotta a hozzá fűzött reményeket, mert az így kijavított utakhoz azóta sem kellett hozzányúlni. 

Frantó 
 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában