Hirdetés

2024.06.17. 15:20

Nike Blazer – hogyan lett újra trendi ez a klasszikus modell?

Minden történetnek van egy kezdete. Nincs ez másképp az oregoni székhelyű, Swoosh logós márkával sem, ami 1971-ben teljesen más nevet viselt. A Blue Ribbon Sports – így hívták a ma már legendás brandet – éppen akkor adta ki az új logója által inspirált első lábbeli szériáját.

PR cikk

Forrás: jdsports.hu

A ma 26 milliárd dollárt érő cég az üzletkötés idején szerény 35 dollárba került. Nagyjából ugyanekkor döntöttek úgy a cég tulajdonosai, hogy megváltoztatják a nevét. Így született meg a Nike, ami lassan kezdett fejlődni, és többre kezdett vágyni. Ezért kezdett el dolgozni az első teljesen saját fejlesztésű lábbelijén. Akkoriban úttörő, ma már teljesen klasszikus. A prosperity évei után a Nike Blazer modellről ismét mindenki beszél. Tudd meg, hogyan történt, hogy a Nike Blazer ismét teljessé teszi a streetwearesek outfitjeit a világ minden táján.

Nike Blazer cipők – a nagy logó nagy elismerést jelent

A Swoosh logót gyakorlatilag mindenki azonnal felismeri. Meglátjuk egy cipőn, és azonnal tudjuk, hogy milyen márkával van dolgunk. Mielőtt azonban ez megtörtént volna, a fiatal brand igyekezett bemutatni vizuális identitását. Ezért a Nike úgy döntött, hogy a legkézenfekvőbbnek tűnő lépést teszi. Egyesek szerint a legkisebb ellenállás útját választotta, de a mostani siker 100%-ban ellentmond ennek a tézisnek. No, de miről is van szó pontosan? Az óriási Swoosh logó elhelyezéséről a felsőrész oldalán. A Blazers cipőt ugyanis pont így díszítették. Aztán nagyvonalúan megajándékozták a legjobb NBA játékosokat és a kosárlabda rajongókat.

Mivel tűnt ki a Nike Blazer? Az Air tompítással? Sajnos – ehhez még egy kicsit korai volt. A vállalat csak öt évvel később fejlesztette ki és vezette be ezt a technológiát a sneakereibe. Ami egyáltalán nem jelenti azt, hogy a Nike Blazers cipők nem büszkélkedhettek volna semmilyen progresszív szabadalommal. Épp ellenkezőleg! Egy példa? Nézzük meg a halszálkamintás járófelülettel borított vulkanizált gumitalpat. Nehéz elhinni, de a mai napig széles körben ezt a rendszert tartják a kosaras lépők járófelületeinek csúcsteljesítményének. Ha ehhez adod a bőr felsőrészt, a cipő belsejében rejtőző kényelmes habot, akkor el is indulhatsz a pályára. Honnan jött a név? A környékbeli kosárlabdacsapatról, a Portland Trail Blazersről kapta.

A Nike Blazer cipőnek még mindig szüksége volt valakire, aki világszerte népszerűsíti. Ennek érdekében a brand a kor kosárlabdapálya akkori sztárját nézte meg közelebbről. George „The Iceman” Gervin abszolút közönségkedvenc volt abban az időben. A rájátszás közvetítése során a kamerák a műsoridő nagy részében ezt a játékost célozták meg. A Nike úgy döntött, hogy nem vesztegeti az időt, és olyan ajánlatot tett a San Antonio Spurs képviselőjének, amit nem lehetett visszautasítani. Jó pénzt és a legjobb kosárlabdacipőt a brand népszerűsítéséért cserébe. Így George Gervin lecserélte meglévő cipőjét a Nike Blazer Mid modellre, amiben játszott… elképesztő karrierje végéig. És többször is elmondta, hogy soha nem volt még ilyen jó kosárlabdacipője.

Forrás: jdsports.hu

Nike Blazer Mid – out of the box, straight to the streets

Az Air tompítás kifejlesztése teljesen átírta a játékszabályokat. A sneaker-piac folyamatosan gazdagodott a Nike Blazer cipőknél innovatívabb, Swoosh logóval szignózott lépőkkel. Egy ideig még az is úgy tűnt, hogy a Blazers cipők feledésbe merülnek. Szerencsére a gördeszkás kultúra képviselői ezt nem hagyták.

A gördeszkások hamar felfedezték, hogy a Blazers halszálkamintás talpa ugyanolyan jól tapad a csúszós padlón, mint a gördeszkán. A bőr és a velúr strapabíró keveréke a cipő magas profiljával együtt egyszerűen fantasztikus volt a városi skateboarding számára. Ráadásul a Nike Blazert, mint kis költségvetésű modellt, mindenki megengedhette magának.

Kollabok? Természetesen azok is voltak. És micsoda kollabok! Off-White, Supreme, Comme des Garcons – ez csak egy töredéke azoknak a márkáknak, amik együttműködtek a Nike-val, és a közösen kiadott Blazer lépőket ma is elképesztő összegekért árulják.

Forrás: jdsports.hu

Áttörés? Hatalmas előrelépés? Vagy egy újabb része a streetwear statementnek? A Nike híres arról, hogy új irányokat határozik meg, és olyan megoldásokat fejleszt ki, amik igazi példaképek az iparág számára. A Nike Blazer egy olyan cipő, ami az oregoni brand alapjainak megteremtésében közreműködött, és a mai napig részt vesz annak folytatásában. Vég nélkül. Szeretnél csatlakozni? Semmi gond. Csak egy Nike Blazer cipőre van szükséged.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában