Átjátszó

2008.01.08. 10:02

Játékpiac 2008: a jobbak és a még jobbak

Szinte mindenki egyetért abban, hogy 2007 jó év volt a PC játékosok szempontjából. Minket azonban nem érdekel már ez a lejárt szavatosságú esztendő, most 2008 a menő. Szerencsére idén is lesz mivel játszanunk és persze gépünket is fejleszthetjük ezerrel, ha így akarunk tenni.

Violator

[caption id="" align="alignright" width="350"] Amíg az újak befutnak, tolhatjuk tovább a Witchert - a csinos boszorkányos game végre frissült
[/caption]Pár hétig még ki kell tartsanak a tavalyi játékok, mert valami furcsa oknál fogva a kiadók nem január nyomorúságos első heteiben dobják piacra üdvöskéiket, hanem az év boldogabb hónapjaiban, amikor a polgároknak már pénzük is van rá.

Szerencsére azért addig se halunk meg játékelvonásban: a Witcherhez karácsony előtt pár nappal jött ki az új javítócsomag, amely révén végre azok is játszhatnak ezzel a remek lengyel játékkal, akiknek eddig vértolulást okoztak a hosszas töltési idők.

A Hellgate többjátékos módját elég nehéz megunni, a Crysist meg elrakhatjuk arra a 2009-10 körüli időpontra, amikor már lesz hozzá elég erős vasunk.

Aztán tavasszal már jöhet végre 2008, amikor is több régi álmunk megvalósul, plusz végre valahára kihasználhatjuk DX10-es videókártyáinkat/elérhető áron beszerezhetjük őket, ha eddig elég türelmesek voltunk nem elrohanni értük a boltba, és remélhetőleg az egyre fokozódó multiplatform irányultság mellett PC-re szabott játékokat is kapunk.

A nagy visszatérők

[caption id="" align="alignleft" width="350"] Starcraft 2: Protossokkal a világbékéért
[/caption]Az idei év legnagyobb szenzációja ebben a kategóriában minden bizonnyal a Blizzard Starcraft 2-je lesz – már ha kijön idén, mert a Blizzard simán rászán még egy fél évtizedet a csiszolgatásra, ha úgy tartja jónak. Az első rész pont 10 éve jelent meg, ám a Starcraft nem csak nosztalgiapartik főszereplője, hanem mai napig aktívan játszott játék.

Az eddigi infók alapján a második rész az aranykorba repít vissza minket: a Blizzard nem cifrázik túl sokat, a fókusz a minél kifinomultabb játékmeneten lesz, nem a lélegzetelállító grafikán. A fő változást a többjátékos mód további erősítése jelenti majd – no persze az első rész mai napig tartó sikere mutatja, hogy az már alapból igencsak erős.

Megjelenési dátum természetesen még nincs, a Blizzard nem szokta megkötni a saját kezét, de jó az esélye, hogy legkésőbb a karácsonyfa alá (nem a most kidobandóról van szó) oda tehessük a játékot, még ha csak virtuálisan is.

A Blizzardhoz hasonlóan a nemrég az EA által felvásárolt, ám elvileg továbbra is független (?) Bioware is egy tíz évvel ezelőtti klasszikus, a Baldurs Gate sorozat újraélesztésén dolgozik – igaz, a Dragon Age nem közvetlen folytatás, jóval inkább „lelki örököse” lesz a CRPG-ket annak idején újraélesztő játékoknak.

[caption id="" align="alignright" width="350"] Aranykort idéz majd fel a Dragon Age
[/caption]A Dragon Age-el hacsak egy kitérő erejéig is, a Bioware visszatér a konzolok világából korábbi sikerei színhelyére és az ígéretek szerint a akció orientáltságú mostani játékai helyett a tíz évvel ezelőtti játékmenetet éleszti fel – no persze jelentősen ráncfelvarrva. A Dragon Age vadi új grafikus motort használ majd, minden bizonnyal DX10 kompatibilist.

Megjelenési dátum itt sincs, ám tekintve, hogy a játék mintegy öt éve fejlesztés alatt áll (az első bejelentés még 2004-ben történt), idén jó eséllyel nekivághatunk a kalandoknak. A Witcher sikere nyomán igencsak valószínűnek tűnik, hogy van még piaca a régebbi vágású CRPG-nek.

Evolúciós ugrás

2008 legérdekesebb kísérletének a Spore tűnik, amelyben nos, az evolúció lehetünk. A rendhagyó játékban egysejtűből űrigázó fajjá kell fejlesztenünk kis kedvenceinket, ami persze nem megy egyszerűen.

[caption id="" align="alignleft" width="350"] Középkorú afroamerikai háziasszonyok helyett most izék bőrébe bújhatunk a Spore révén
[/caption]A kezdeti primitív életformát több fázison kell átvezetni, amelyek mindegyike különböző játék műfajokat jelent: a kezdeti pacman szakaszból a valósidejű taktikán át egészen a bolygó szimulátorokig.

A Spore még a Civilizationnál is nagyobb szabású kalandot ígér, ráadásul egy ekkora kaliberű játéknak óriási pofára esés is kinézhet. Ez azonban meglehetősen valószínűtlen: a játékot a Sims alkotói jegyzik, akik az EA kebelében minden bizonnyal bővelkednek az erőforrásokban. A rendhagyó életszimulátor zenéjét egyébként nem kisebb alak készíti, mint Brian Eno, az ambient atyaúristene.

A két nagy visszatérővel szemben a Spore-nak már megjelenési dátuma is van: ha minden igaz, késő tavasszal várható, magyar nyelven is.

MMORPG: élet-halál harc

A nagy dolgok persze mostanság az online játékok gyorsan növekvő piacán történnek, amely azonban igencsak telítődni látszik. Ennek ellenére még 2008-ban is próbálkoznak új versenyzők a betöréssel; nem kétséges, hogy az év legnagyobb buktáit errefelé láthatjuk majd, és talán sikereit is.

A Warhammer on-line a  sikervárományosok között foglal helyett, hiszen egy népszerű licenszre épül, ráadásul az Electronic Arts áll mögötte. Az elsősorban táblás- és szerepjátékokból ismert Warhammer világa lassan húsz éves, és - mily ironikus - annak idején a Warcraft elég sokat nyúlt, izé, merített belőle.

[caption id="" align="alignleft" width="350"] Az orkok a Warhammer online-ban is morcosak
[/caption]A készítők azonban nem csak a licensz erősségére építenek, a játék az ígéretek szerint alaposan átalakítja az MMORPG játékstílust a Realm vs Realm -féle mód révén és természetesen gyönyörűen fog kinézni. Meglátjuk, hogy mindez mire lesz elég; megjelenés valamikor a második negyedévben.

A fentezivilág alaphőse, Conan társai is lehetünk idén a csodálatos internet révén, miután március végén jön az Age of Conan. A játék az ígéretek szerint a harcrendszerével újít majd és próbál kiharapni pár szeletet az egyre nagyobb, ám egyben egyre többek által megkívánt MMORPG tortából.

 

Jó vasak elérhető áron

Nagy technológiai áttörés idén nem várható PC fronton, hiszen az megvolt 2007-ben a DX10 révén; 2008-ra valószínűleg az új lehetőségek minél magasabb szintű kihasználása jut majd. Bár DX10-es játékokat már tavaly is láthattunk, és több mint egy éve kapható az Nvidia DX10 kompatibilis  videókártyája, azért van még ezen a téren mit javítani. A első DX10-es játék, a Bioshock meglehetősen instabil sok konfiguráció esetében, a Crysis meg félkézzel veri agyon a legerősebb vasakat is.

A DX10-zel elbíró kártyákat tavaly nem volt túlságosan megfontolt dolog beszerezni, idén azonban már más a helyzet, miután az ATI is elért végre erre a szintre: bár a kistestvér kártyái nem verik meg az Nvidia cuccait, az árverseny nekünk csak jól jöhet.

Miután a Windows Vista tavaly év eleji indulása finoman szólva sem volt túl sikeres és még a játékosok többsége is a jól bevált XP-t használja, nem valószínű, hogy idén kijönnének a DX10 exkluzív játékok, ami kifejezetten jó hír az annyira nem jól eleresztett gémereknek.

A többmagos processzor viszont idén már minden bizonnyal a muszáj kategóriába esik, bár a Crysishoz hasonló horrorra valószínűleg kevés esetben kerül majd sor. Ami azt illeti, a kétmagos verziók már egész jó áron beszerezhetőek – azért ezekkel is elzötyögünk majd valahogy.

Akárhogy is, valahogy a 2008-as évet is túléljük majd. Ha épp nagyon nem lenne kedvünkre való új játék, akkor pedig játszunk egy kicsit a Colonizationnal.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!