2019.05.08. 06:00
Magánképeket nézeget a Facebook, hogy tanuljon
Adatvédelmi kérdéseket is felvet, hogy éppen így, valóságos személyek fotóin oktatják a mesterséges intelligenciát.
Mint a Reuters írja, kibukott, hogy a felénk nem túl ismert indiai Hyderabadban a Wipro Ltd munkatársai „kézzel” válogatják és címkézik a Facebookon megjelenő fotókat.
Kétszázhatvan munkatársuk 2014 óta dolgozik a projekten, melynek során csak tavaly többmillió fotót néztek át.
Zavarba ejtő, hogy olyan képeket is átnéznek, amiket csak pár emberrel osztottak meg, s látják a felhasználók nevét, személyes adatait is.
A Reuters kérdéseire a Wipro nem válaszolt, hanem tovább küldte azokat a Facebooknak.
Messze nem csak Wipro csinálja
A közösségi oldal végül elismerte a tevékenységet, amelyre azt a magyarázatot adta, hogy az Indiába kiszervezett munkában az alkalmazottak a Facebook mesterséges intelligenciájának tanítása miatt végzik a válogatást.
Mint mondták, öt „dimenzióban” kategorizáltatják a képeket.
Egyrészt például, hogy egyáltalán, mit látható a fotón? Szelfi? Étel? Állat? Másrészt, hogy milyen alkalomból – mindennapi tevékenység során, vagy valamilyen kiemelkedő eseményre – készült-e? Illetve hogy mi a szerzőjének a szándéka vele: esemény bemutatása, ironizál, tréfál stb?
Külsős alkalmazottak kotorásznak a magánképek között
A munka arra irányul, hogy – GDPR ide vagy oda – a mesterséges intelligencia számára lehetővé tegyék feldolgozni, „a felhasználók által posztolt adatok milyen változásokon mennek keresztül”. Ez segíthet a vállalatnak új szolgáltatások kifejlesztésében, a hirdetési bevételek növelésében.
A Reuters úgy tudja, a Wipro tevékenysége a mintegy 200 világszerte kiszervezett tartalomcimkézési projekt egyike, a Facebook több ezer embert foglalkoztat ilyen feladatra.
Borítókép: Shutterstock