Baranyai körkép

2018.09.27. 10:08

A közműszolgáltatókkal kapcsolatos ügyek intézésében adnak segítséget

A fogyasztók naprakész tájékoztatását szolgálják a „Panasza van? Segítünk!” című füzetek.

W. K.

A fogyasztók naprakész tájékoztatása érdekében két újabb információs füzetet jelentetett meg a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), a „Panasza van? Segítünk!” sorozat részeként – tegnap a Baranya Megyei Kormányhivatal és a MEKH képviselői sajtótájékoztatón mutatták be a kiadványokat, amelyek az energia- és közműszolgáltatók tevékenységével, a kereskedőváltással, illetve a közműcsatlakozással kapcsolatos kérdésekre adnak választ.

Az idén megjelentek az ötödik, illetve hatodik részei a sorozatnak – a tavalyiban például arról kaphattak részletes tájékoztatást a fogyasztók, hogy mit kell tenniük, ha új lakásba költözve a közműveket át kell íratniuk, illetve hogy mi a teendő akkor, ha a rezsit nem tudják fizetni.

A MEKH nemcsak felügyeli az energia- és vízellátást, hanem a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva szabályozza az energetikai piacot, engedélyezi a közműszolgáltatók működését. A tegnap bemutatott 5-ös számú fogyasztóvédelmi kiadvány célja, hogy segítse az eligazodást a felhasználókkal kapcsolatban álló energia- és közműszolgáltatók között. A füzet áttekinti a villamosenergia-, a földgáz-, a távhő- és a víziközmű-szolgáltatók működését, illetve tájékoztatást nyújt a földgáz- és villamosenergia-szolgáltatás esetén lehetséges kereskedőváltás folyamatáról, és kitér az egyetemes szolgáltatói és a versenypiaci szerződés közötti különbségekre.

A 6-os kiadvány azok számára hasznos, akik új közműcsatlakozás kialakítását tervezik. Az információs füzet betekintést nyújt a szerződéskötés, majd a csatlakozás kiépítésének és üzembe helyezésének folyamatára.

Müllerné dr. Juhos Bernadett, a Baranya Megyei Kormányhivatal főigazgatója kiemelte, a tájékoztatók olyan tudnivalókat és elérhetőségeket tartalmaznak, amelyek a fogyasztók mindennapi ügyintézésében nyújtanak segítséget. Hozzátéve, hogy a megyében a közműszolgáltatókkal kapcsolatos fogyasztói panaszok jelentősen csökkentek az utóbbi esztendőkben.

A MEKH új kiadványai a szolgáltatók ügyfélcentrumaiban, a kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályain is elérhetők, ezen kívül a „Panasza van? Segítünk!” sorozat korábbi részeivel együtt az interneten is letölthetők a http://www.mekh.hu/fogyasztovedelmi-kiadvanyok linkről.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!