behajtás

2019.04.14. 07:00

Szemétdíj-tartozás miatt mérgelődnek az ügyfelek

Csaknem 14 ezer ügyfél kapott szemétdíj-hátralék miatt fizetési emlékeztetőt a közelmúltban Baranyában – 2016. április 1-ig visszamenőleg kérik a tartozásokat most számon. A befizetést igazoló csekkszelvényeket nem mindenki őrizte meg – a panaszok egyre sokasodnak.

Wald Kata

Szemétdíj-hátralék befizetésére figyelmeztető leveleket kapott több ügyfél is a közelmúltban – sokaknál 2016-os tartozást kérnek számon. A szerkesztőségünkbe befutó panaszok egyre sokasodnak: az érintettek a két-három évvel ezelőtti csekkek befizetési bizonylatait nem őrizték meg, viszont kizártnak tartják, hogy tartozásuk lenne. Mégse tudják ezt semmivel bizonyítani. Többen azt is kifogásolják, hogy az elmúlt években semmilyen figyelmeztetést nem kaptak a holdingtól – a panaszosok azt mondják, ha korábban tudnak a követelésről, még lett volna esély, hogy a befizetést igazoló csekkszelvényeik is előkerülnek.

– Ahogy azt a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. decemberben bejelentette és ügyfeleit értesítette, a vállalat elkezdte az elmaradt szemétszállítási számlák kiküldését – tájékoztatta lapunkat a társaság. Egyben elnézést kérnek azért, hogy a számlázási rendszer összehangolása miatti problémák okán számos ügyfél önhibáján kívül került olyan helyzetbe, hogy visszamenőleges számlákat kell befizetnie. – Az NHKV Zrt. minden érintett ügyfélnek kamatmentes részletfizetési kedvezményt biztosít a visszamenőleges számlák kifizetésére. Az ezzel kapcsolatos tájékoztatás elérhető az NHKV honlapján – tették hozzá.

Tájékoztatásuk szerint a számlázási rendszer problémáját az okozta, hogy a hulladékgazdálkodási rendszer átalakításával létrehozott NHKV Zrt. megalakulásakor 105 hulladékszállítási céget és azok különböző számlázási rendszerét kellett, hogy egyesítse. Mindez hosszas informatikai folyamatot vett igénybe, ezért sokaknak nem tudtak számlát küldeni. Az átállás a végéhez ért, és a 2019 évi első negyedéves számlákat már megkapják az ügyfelek.

Emellett az NHKV Zrt. vizsgálja a 2016. április 1. óta beérkezett befizetéseket. Ha a nyilvántartás szerint valamely számla kiegyenlítése nem történt meg, a tartozás összegétől függően, 10 ezer forint alatt fizetési emlékeztetőt, 10 ezer felett fizetési felszólítást küldenek. Baranyában emlékeztetőt 7988, felszólítást 5905 ügyfél kapott márciusban.

Négy évig kell megőrizni a befizetést igazoló szelvényt

A befizetést igazoló szelvényt minden esetben érdemes megőrizni, hiszen a követelés elévülési ideje a számla esedékessége évének utolsó napjától számított 4. év utolsó napja. Ha az ügyfél rendezte tartozását, a befizetést igazoló dokumentum másolatát – banki utalás esetében az azt alátámasztó bizonylatot – az [email protected] e-mail címre, vagy az 1300 Budapest, Pf. 333 levelezési címre várják.

A csoportos beszedési megbízással történő fizetésnek nincs technikai akadálya, erről az ügyfelek a számlákhoz mellékelt tájékoztató levélben kapnak bővebb tájékoztatást. További, teljeskörű tájékoztatás és felvilágosítás a hulladékgazdálkodási számlákkal kapcsolatban a +36 (1) 999 6464-es telefonszámon, vagy az [email protected] e-mail címen kérhető.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!