hogy is van ez?

2020.11.03. 14:00

Kerékpáros fejlesztések: vannak még veszélyes helyek

Az elmúlt években számtalan kerékpáros fejlesztés volt a megyeszékhelyen. Olvasóink ugyanakkor jó néhány közlekedésbiztonsági kérdést felvetettek, hiszen pár helyen a buszok és az autósok között kell a bicikliseknek hajtaniuk.

Bóka Máté

Fotó:

Olvasóink tapasztalatai szerint a Vásárcsarnoknál alig-alig vették igénybe az új kerékpáros sávokat, talán azért is, mert vannak olyan szakaszok, ahol a buszok és az autók között vezet el az új út, és van, ahol bizony a buszsávra is rá kell hajtani. A Nagy Imre útnál idősek arra panaszkodtak, hogy vannak olyan helyek, ahol attól tartanak, nem veszik észre őket a biciklisek, annyira rossz ugyanis a harmonikus közlekedés megoldása.

A Pécsi Városfejlesztési NZrt. lapunk megkeresésére azt közölte, hogy a kerékpáros útvonalaknál minden esetben arra törekedtek, hogy a lehető legbiztonságosabb megoldás jöjjön létre, ezért előzetesen egyeztettek a közútkezelővel, a tervdokumentációkat közlekedésbiztonsági szakemberekkel hagyatták jóvá, illetve azokat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tervzsűrije is megismerte. Ezt követően adott csak engedélyt a közlekedési hatóság a folytatásra.

A Vásárcsarnoknál lévő szakasz kapcsán úgy nyilatkoztak, hogy az általunk is említett észrevételeket már a tervezés során vizsgálták, de a megvalósultnál magasabb műszaki tartalmú létesítmény csak jelentős többletköltség mellett, ráadásul a rendkívül zsúfolt járdák szűkítésével lett volna megoldható.

A Nagy Imre úti lakossági jelzés kapcsán leszögezték, hogy a kerékpárutak fejlesztése során elkerülhetetlenek az olyan csomópontok, ahol a gyalogosoknak és bicikliseknek szánt járdafelületek egymást ne keresztezzék. A tervezés során az érintett felek a legnagyobb gondossággal jártak el, és az ilyen keresztezéseknél a vakok és gyengén látók számára speciális burkolati jeleket is elhelyeztek, és külön felfestés is figyelmezteti a gyalogosokat és a kerékpárosokat. A városi cég meglátása szerint a megszokott forgalmi rendhez képest minden változás az első pár napban okoz kisebb-nagyobb bonyodalmat, de összességében elmondható, hogy a kialakult csomópontok biztonsággal használhatók.

A Hungária út sem marad majd ki

Az igencsak forgalmas és viszonylag szűk Hungária utca kapcsán a városfejlesztési cégtől megtudtuk, a kivitelezési közbeszerzés megindítása előtt van a kelet-nyugati közösségi közlekedési tengely kialakításáról szóló projekt, melynek része a kerékpáros fejlesztés is a Tüzér utcától a Kórház térig a Szigeti út – Hungária utca nyomvonalon.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!