2021.03.12. 20:00
Nagyobb épületbe költözhetne a német üzletlánc IT-központja
Idén év végéig még biztosan nyitva lesz a régi pécsi vásárcsarnok. Az épületet utána felújítják, és a tervek szerint bérbe adnák, akár irodaházként is működhetne.
Fotó: Löffler Péter
Információink szerint egy a közelben működő német üzletlánc IT-központja költözhetne ide. Megkerestük a céget, igaz-e, hogy ők költöznének a régi vásárcsarnokba a felújítás után.
– Pécs rendkívül fontos cégünk számára, hiszen a budapesti iroda mellett itt működik immár harmadik éve az üzletlánc második nemzetközi szolgáltatóközpontja, ahonnan a vállalatcsoport mintegy négyezer európai üzletének és ötvenöt logisztikai központjának és igazgatási irodaházának IT-rendszerét is támogatják, így összességében nyolc országban közel 20 ezer felhasználó IT-támogatásáért felelős – közölte a cég sajtóirodája.
– Folyamatosan bővül mind a pécsi központban dolgozók létszáma (jelenleg több mint 100-an dolgoznak itt), mind az innen nyújtott szolgáltatások száma, így nem kizárható, hogy a jelenleginél is nagyobb alapterületű irodába fog költözni a központ a baranyai megyeszékhelyen – tették hozzá.
A német üzletláncot egy másik beruházással is összefüggésbe hozták. Mint lapunkban megjelent, nemrégiben lebontották a Gienger épületgépészeti áruházat Pécs határában, és olyan információk keltek szárnyra, hogy itt építene új diszkontot a német cég.
Megkeresésünkre annyit közöltek, hogy a vonzáskörzetet és az élelmiszer-kereskedelmi ellátottságot hosszú távon figyelembe véve, a kereskedelmi egységek létesítésére vonatkozó jogszabályok maradéktalan betartásával nem kizárható, hogy Pécsen vagy Baranya megyében is újabb egységet nyitnak.
A német üzletláncnak három üzlete található Pécsett, egy a Tüzér utcában, egy a Zsolnay Vilmos utcában és egy az Árnyas úton. A vállalat jelenleg is tervezi, hogy tovább erősíti jelenlétét, és folyamatosan keresi a fejlesztésre alkalmas ingatlanokat. Egy-egy új áruház létrehozásakor számos szempontot vesz figyelembe a vállalat: a lakosságszám, a bolt vonzáskörzete, a vásárlóerő, valamint a terület ellátottsága kereskedelmi egységekkel a legfontosabb szempontok.