Fogyasztóvédelem

2021.07.22. 10:21

Még most is sokszor elmarad a jótállási jegy

Fogyasztóbarát újdonság védi a vásárlókat az idei esztendőtől kezdődően. Mint ismeretes, ez év elején átfogóan megújult a legtöbb panaszt kiváltó jótállási ügyek bő másfél évtizede változatlan szabályozása hazánkban.

Wald Kata

Az új előírások betartását a fogyasztóvédelmi hatóság január óta ellenőrzi az üzletekben és webáruházakban – a kormányhivatalok 2021 első felében mintegy 600 üzletet vizsgáltak, a tapasztalat szerint ezek 55 százaléka nem a jogszabályoknak megfelelően végezte a szavatossággal, jótállással kapcsolatos tevékenységét.

Az összegzés szerint a legtöbb problémát a jót­állási jegyekkel kapcsolatban tárták fel: azokat gyakran át sem adják a fogyasztónak. Ha mégis odaadják, akkor nem tájékoztatnak az új javítási határidőkről, jótállási időtartamról, sok esetben a régi előírások szerinti információkat közölik. – A próbavásárlások során ellenőrzött 350 jótállási jegy 61 százaléka kapcsán merült fel probléma – tette közzé a témában folytatott részletes vizsgálat tapasztalatait a hatóság.

Párbeszéd kezdődött a kereskedőkkel

A kifogásolási arány csökkentése érdekében az Innovációs és Technológiai Minisztérium Fogyasztóvédelmi Péntek párbeszédsorozatában a hagyományos és online kereskedelmet képviselő szövetségekkel egyeztetett a közelmúltban – a szakmai szervezetek továbbítják tagjaiknak a gyakorlati kérdéseikre kapott válaszokat. A minisztérium mindemellett online vállalkozói workshop megtartásával, közérthető infógrafikák összeállításával is megkönnyítette az új szabályok megismerését, alkalmazását.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!