Zente a lovaglást választotta

2022.09.03. 17:40

Eljött a boldogság napja Orfűre - kicsik és nagyok együtt feszegették a határaikat (Galéria)

Hat éve szeptember elején varázshelyé alakul Orfű. Kívánságok teljesülnek, ami sok fogyatékos felnőtt és gyermek arcára varázsol mosolyt.

Zs. J.

– Eddig minden éven eljöttünk az Akadálymentes Turizmus Napjára, olyan szeretettel fogadnak bennünket a helyiek, hogy alig várjuk, hogy itt legyünk.   – mondta Hauk Jánosné, a győri HétszínVirág Közhasznú Egyesület elnökhelyettese.

– Büszkék vagyunk rá, hogy mi vagyunk az egyedüliek Győrből,  olyan mozgássérült és halmozottan hátrányos helyzetű csoport, akik úgy bevállaljuk az utat, hogy saját autóinkkal érkezünk. Mondhatjuk, kitaposott ösvényen jövünk Orfűre – tette hozzá az egyesület elnöke.

Az Akadálymentes Turizmus Napjának fő célja, hogy a fogyatékossággal élőket olyan élményekhez juttassák, melyeket amúgy nem, vagy csak nehezen tudnának átélni. Ilyen többek között a motorozás, az autóvezetés, a lovaglás. A győri egyesület elnöke a szombaton lapunknak elmondta, hogy számukra az orfűi rendezvény egyet jelent a  csoportos nyaralással, közel egy hetet töltenek el a településen. Pár éve sikerült olyan szállást találniuk Orfűn, ami teljesen akadálymentesített, közel van a parthoz. Mint mondták, a szállásadóval olyan jóban vannak, hogy a gyermekeiket úgy fogadja mint a sajátjait, néven szólítja, és megöleli. Idén a győriek 19-en érkeztek, az öt sérült fiatalt szüleik, segítőik kísérték el.

– Minden évben valamit megnézünk az egy hét alatt Baranyában, most Magyarhertelendre esett a választás. Fürödtünk, ellátogattunk a kézműves sörgyárba, majd  Pécsen megcsodáltuk a dzsámit, a Zsolnay Múzeumot és belehallgattunk, belekóstoltunk a Széchenyi téri Nemzetiségi Napba.

Mit várnak a legjobban az idei Akadálymentes Turizmus Napján? - tettük fel a kérdést. A válasz azonnal jött: a motorozást, mikor a sérült gyermekeket, felnőtteket egy motoros járművén körbe viszi a településen.

Előre megtervezte szülinapjainak koreográfiáját Zente

Egy mosolygós gyermekkel is találkoztunk az Akadálymente Turizmus Napján, akinek kezeléséért egy egész ország fogott össze.

– Motorozni most nem szeretnék, nekem elég az otthoni, ami az udvaron van. Azt a lábammal hajtom – említette meg Zente, az SMA-val kezelt kisfiú. – Lovagolni szeretnék, hoztam is a lovaknak répát.

Míg a lovakhoz sétáltunk Zentével és édesanyával, a kisfiú közben rengeteget mesélt. Megtudtuk, hogy otthon két tacskója van, meg is hív hozzájuk, de azért figyelmeztet, hogy megtanította őket a huncutságra, és az egyik ugrál, emiatt lehet, hogy koszos lesz a ruhám. A kisfiú már készül a következő szülinapjára, mert mint kiderült, tíz éves koráig előre megtervezte a születésnapok koreográfiáját, a mostani dínós volt, a következő Amazonas témájú lesz. Mint megtudtuk, a tizedik szülinapon a tacskók lesznek a középpontban.

Közben megérkeztünk a lovakhoz, melyeket a Dél-dunántúli Lovas Egyesület minden évben elhozz az Akadálymentes Turizmus Napjára, hogy a sérült gyerekek lovagolhassanak. Idén hintóba is ülhettek, amit Zente és édesanya is kipróbált.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!