2024.02.10. 07:00
Nem fogyott elég jegy a pályaudvaron, ezért bezárták a pénztárt
Februártól a Volánbusz megszüntette a pénztárt, illetve az információs pultot a harkányi buszpályaudvaron. A helyi lakók vérlázítónak tartják, hogy a turizmusból élő városban nincs létjogosultsága a szolgáltatásnak.
Olvasói levelet, illetve panaszt kaptunk azzal kapcsolatban, hogy februártól megszűnt a harkányi autóbusz pályaudvaron a pénztár és információ. Harkány a turizmusból élő város, ahová sokan utaznak busszal, főként idősek, akik a gyógyfürdőbe érkeznek. Januárban egy tájékoztató jelent meg a pályaudvar ajtaján, mely szerint itt a továbbiakban pénztár és információ nem üzemel, és a legközelebbi pénztár a siklósi autóbusz-állomáson található. Emellett leírták, hogy miről melyik webes felületen tudnak tájékozódni az utasok.
A helyiek felháborodtak a döntésen. „Sok idős ember nem látja már a táblát, vagy nem jól értelmezi. Nekik az volt a jó, hogyha valaki elmagyarázta, hova kell menniük, főleg ha még átszállásuk is volt. Nyáron a sok turista is hiányolni fogja” Tény, hogy az idősebb generáció nehezen alkalmazkodik az online, illetve mobilos lehetőségek alkalmazásához, ezért jogos lehet a harkányiak felháborodása.
A Volánbusznál érdeklődtünk, hogy mi volt a bezárás oka, illetve végleges vagy ideiglenes intézkedésről van-e szó. Megkérdeztük azt is, hogy mely városokban szüntették még meg (Harkányhoz hasonlóan) a pénztárt és információt.
A Volánbusz Zrt. Kommunikációs Igazgatósága válaszlevelében megírta lapunknak: a társaság az elmúlt évi értékesítési adatok vizsgálatát követően döntött a Harkány Autóbusz-állomáson működő elővételi pénztár bezárásáról. A bérletvásárlókat még januárban értesítették a februártól tervezett változásról, valamint az elővételi pénztárak elérhetőségéről is. Ezen kívül arról tájékoztatták szerkesztőségünket, hogy a harkányi pénztárban tavaly mindössze négy menetjegyet vásároltak az utasok, az egész évben eladott bérletek száma pedig nem érte el a 3500-at. Múlt év februárjában napi átlagban 12 bérletet vásároltak az utasok, a legrosszabb hónap ebből a szempontból július volt, amikor egy átlagos nap mindössze hét bérletet adtak itt el. A nyitvatartási napok 65 százalékában az értékesített utazási jogosultságok darabszáma még a tízet sem érte el.
Baksai Endre Tamás, Harkány polgármestere elmondta, a lakók egy része az önkormányzattól várja a megoldást, ugyanakkor az önkormányzatot sem a döntéshozatal előtt, sem utána nem kereste a Volánbusz Zrt. Ennek ellenére a lakossági igények érdekében a városvezetés felveszi a kapcsolatot a közlekedési társasággal.
A Volánbusz kiemelte, az utasok jegyet vagy bérletet kétféleképpen tudnak váltani: személyesen vagy online. Személyesen az autóbusz-vezetőnél is lehet, vagy az értékesítő partnereknél, számos MÁV–Start-pénztárban, postán vagy a Volánbusz automatáiban. Az online jegyváltásra is több lehetőség van, a társaság honlapján, vagy a Közlekedési Mobiljegy alkalmazásban és annak társszolgáltatói applikációiban, mint például a MÁV appban is.