Hírek

2008.10.04. 14:06

Pénzszórás után spórolás

Csökkent az autóáradat az Árpád hídon, a Szentendrei úton, de zsúfoltabb lett a Váci út az átadott Megyeri híd miatt.

Vég Márton

Most legyen mellékes dolog, hogy 63 milliárd forintba került, és az se nyomjon sokat a latban, hogy mennyire jól néz ki esti díszkivilágításban a kedden átadott Megyeri híd. A kérdés ennél sokkal egyszerűbb: jó-e ez a híd Budakalász és Újpest között? Talán kezdjük onnan, hogy elterjedt tévhitek szerint bicajozni egy bizonyos kor után mégiscsak égő, a robogó is ciki, a motorozás életveszélyes, gyalog pedig minden nagyon messze van. Ugyanakkor a BKV-t csak a „vesztesek” népes tábora használja.

[caption id="" align="aligncenter" width="460"] Csökkent az autóáradat az Árpád hídon, a Szentendrei úton, de zsúfoltabb lett a Váci út az átadott Megyeri híd miatt.
[/caption]

Ezért akik megengedhetik maguknak, hogy vegyenek maguknak egy autót, azok garantáltan soha többé nem vesznek jegyet és bérletet.
Így pedig egyenes út vezet a napi dugókhoz, például a Flórián tértől Szentendréig. A reggeli-esti araszolások becsléseink szerint éveket vettek el az arra közlekedők életéből. A némi bizonytalankodás után és a környező települések tiltakozása ellenére átadott Megyeri híd miatt azonban máris érezhetően csökkent a forgalom a fővárosban. Most már csak Békásmegyernél szokott kialakulni kisebb, mintegy fél kilométeres dugó.

Békásmegyerről Újpestre autóval eddig minimum egy óra volt az út, tömegközlekedéssel is legalább ennyi, de rengeteg átszállással. A főútvonalakat használva mintegy 13 kilométer, és ennek megfelelő benzin. A Megyeri hidat választva ez a felére csökkent:  30 percet lehet spórolni. Előzetes becslések szerint pedig naponta 58 ezer jármű használja majd az átkelőt.

„A Szentendrei úton, az Árpád hídon és az M3-as autópálya bevezető szakaszán mind az autósok, mind a BKV buszjáratai torlódások nélkül haladhatnak” – mondta lapunknak Rosta Marian. A FŐVINFORM vezetője leszögezte: napi átlagban 10 százalékos forgalomcsökkenést mértek a Flórián térnél és az Árpád hídon. A Váci út azonban a várttal ellentétben nem lélegezhetett fel.

Az új híd közelében lakók vegyes érzésekkel figyelik a növekvő forgalmat. „A Váci úton reggelente dugó van, az M0-s felől érkező, Újpest felé forduló sávban pedig 100-150 méteres a sor a lámpás kereszteződésnél” – mondta Derce Tamás, Újpest polgármestere. Pomázon még nem végeztek ilyen precíz forgalomszámlálást, de Morvay Miklós alpolgármester szerint az a baj, hogy nem kapták még meg a garanciát a települést elkerülő útra.

„Nem tapasztaltam változást” – mondta Illés Melinda, Dunakeszi jegyzője. Hozzátette: egy dunakeszi lakos eddig 45 perc alatt jutott el Szentendrére, ez az idő a híd átadásával 25 percre csökkent. A három éve megígért, Budakalászt elkerülő utat is hiányolják a helyiek. A polgármester szerint napi 67 ezer autó fog áthajtani Kalászon, amelyek a 10-es útról igyekeznek majd az M0-ásra. „Évente mindaddig, amíg az út el nem készül, Budakalász 200 millió forint értékű fejlesztést kap. Mi ezt a pénzt nem látjuk, hanem meghatározzuk, hogy az úthálózatunkon milyen fejlesztéseket akarunk és azt valamelyik állami intézmény megvalósítja” – fogalmazott Parlagi Endre.

Becsapta a kormány a szigetmonostoriakat?

Helyi népszavazást kezdeményeznek civilek Szigetmonostoron a Megyeri híd építése kapcsán eredetileg kialkudott kis autóshíd megvalósításáért. A törvény szerint amennyiben a szavazásra jogosultak 10 százaléka – ez esetben legalább 170 helybéli – aláírja a kiosztott íveket, megtarthatják a helyi népszavazást. A jegyző már hitelesítette az aláírásgyűjtő íveket, így megindulhatott a kezdeményezés. Azt szeretnék elérni, hogy az önkormányzat a közlekedési minisztérium által alternatív javaslatként felajánlott gyalogoshíd építését ne fogadja el. Molnár Zsolt polgármester nem helyesli a népszavazást, mert veszélybe kerülhet a kialkudott kis gyalogoshíd is.

Ezek is érdekelhetik