Közélet

2013.02.25. 10:47

Közel 140 milliónkba kerül a pécsi önkormányzat Médiaközpontja

Ismét a budapesti Prestige Média Kft.-től rendelt meg az év elején, meghívásos pályázat után a pécsi önkormányzat kommunikációs szolgáltatásokat. A város más médiaköltéseinek is utánanéztünk.

Babos Attila (Dunántúli Napló)

A Prestige Média Kft. adta 2013-ra vonatkozóan a legjobb ajánlatot kommunikációs szolgáltatásokra, ezért őket bízta meg a pécsi önkormányzat, tájékoztatta a Dunántúli Naplót a városháza sajtóosztálya. Amiatt kerestük a pécsi önkormányzatot, mert idén is a fővárosi székhelyű, a Fidesz volt párt- és kampányigazgatója, Várhegyi Attila által vezetett cég végezhet kommunikációs feladatokat a városnak. Idénre egész évre kért be ajánlatot az önkormányzat, így a Prestige Média 2013-ra nettó 12,8 millió forintot számlázhat le.

Igaz, ez az összeg kevesebb a tavalyinál, akkor ugyanis kétszer is nyertek egy hasonló pályázaton. Az önkormányzat előbb január, február és március hónapokra írt ki közbeszerzést, ekkor a Prestige nettó 4,2 milliós, majd áprilistól decemberig nettó 12,7 millió forintos ajánlatára bólintottak rá az önkormányzatnál.

A pécsi önkormányzat azonban mindent összevetve jóval többet költ kommunikációra, fogalmazhatunk úgy, hogy nem fukarkodnak ezen a téren. A saját honlapot, tévét és hetilapot is üzemeltető Médiaközpontnak 2012-ben összesen 138,7 millió forintot fizetett ki az önkormányzat. Mint arról annak idején beszámoltunk, a Pécs Médiaközpont élére tavaly nyáron Kapitány Gergely került. A nagyobbik kormánypárthoz közel álló Hír TV, illetve a szintén jobboldali médiumnak számító Echo TV egykori munkatársa Páva Zsolt polgármester kampányát is segítette korábban. Kapitány a Pécs Médiaközpont vezetőjeként havi bruttó 828 ezer forintos fizetésben részesül, igaz, ő emellett – több más önkormányzati cég vezetőjével szemben – nem kapott prémiumot a városháza tájékoztatása szerint.

Sokéves kapcsolat

Nem csak tavaly vagy az idén, de gyakorlatilag Páva Zsolt második teljes polgármesteri ciklusa óta dolgozik a Prestige Média a pécsi önkormányzatnak, szinte folyamatosan, sőt a cég korábban közvélemény-kutatásokban is segítette a városvezetőt. Honlapjukon említik, hogy már 2006 őszén is segítették a Fideszt a helyhatósági választásokon, és visszatértek ehhez a 2009-es időközi polgármester-választások idejére is. A kommunikációs feladatokat a Várhegyi Attila vezette társaság nyilvános meghirdetés nélküli, meghívásos közbeszerzéseken nyerte el. A Prestige Média szerződése szerint az önkormányzat részére kommunikációs stratégiát alakít ki, azt folyamatosan gondozza. Feladatuk a kommunikációtervezés és tanácsadás, a kríziskommunikációs tanácsadás, az eseménymarketing-tervezés, tanácsadás, sőt internetes levelezés is. A volt minisztériumi államtitkár, volt szolnoki polgármester Várhegyi baranyai gyökerekkel rendelkezik, Siklóson született, s élt is.

Hasonló feladatokkal, városi kommunikációval az elmúlt két-három évben – mint megírtuk – a fentieken túl is megbízott az önkormányzat helyi médiavállalkozásokat, nekik is jutottak olykor több milliós tételek így a kommunikációs keretből.

Másutt is jelen vannak

A Prestige Média tulajdonosa a papírok szerint Várhegyi Attila felesége, illetve a Myself Consulting Kft. Utóbbi cég egyebek mellett a siklósi és a szigetvári önkormányzatoktól is nyert el megbízást. Az ő ottani működésük azonban minimum annyival látványosabb a Prestige pécsi szereplésénél, hogy egy napi frissítésű honlapot is üzemeltetnek. Igaz, olyat, amelyen a helyi hírek csak egy részt kapnak, s amely helyi hírek (habár ez megítélés kérdése) akár szerepelhetnének az önkormányzatok saját honlapjain is. A Myself tulajdonosai közt találjuk Várhegyi Attila feleségét és fiát is.

Médiafigyelés, marketing

Egy évre kötött médiafigyelésre szerződést a pécsi önkormányzat tavaly májusban nyolc kulturális társasággal, intézménnyel. A 2013. május 15-én lejáró szerződés értéke a nyolc céget tekintve összesen nettó 166 ezer forint havonta, az összeg szervezetenként oszlik meg egyenlő arányban minden hónapban.

Pusztán fél évig, 2012. január 1-jétől június 30-ig állt szerződésben a pécsi önkormányzat a Greengoo Communications Kft.-vel. A cég feladata az önkormányzat városmarketing- stratégiájának részletes kidolgozása volt. Az elvégzett feladatért kapott megbízási díj 3,9 millió forint plusz áfa volt.

Az ellenzék elégedetlen

Ellenzéki pécsi városházi politikusokkal több ízben is beszéltünk korábban a közpénzekkel fenntartott, támogatott pécsi önkormányzati média (Pécs Médiaközpont) szereplésről. Azon csodálkoztunk volna, ha az ellenzékiek dicsérik az önkormányzati médiát, illetve kommunikációt, de a véleményük lesújtó volt. Szerintük alig kapnak szót, s többször előfordult, így érzik legalábbis, hogy csak „amolyan alibi” jelleggel kérnek be tőlük egy-két mondatos nyilatkozatot. Egyikük viccesen azt mondta, a legutóbb legalább nagy terjedelmet kaptak, igaz, akkor arról írt a PécsMa, hogy romokban van az ellenzék.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!