Közélet

2016.09.24. 15:38

Záporoznak a kérdések a közlekedés helyzetéről

Bőven van mit megvitatni Pécs közlekedéséről – erre most a Mi legyen az újság? című, olvasói felvetéseket gyűjtő kezdeményezésünkkel is lehetőséget biztosítunk.

Nógrádi László (Dunántúli Napló)

A város közlekedése jelentős változásokon ment át az elmúlt évtizedekben, hol igazodva a helyi gazdaság és élet alakulásához, hol némileg lemaradva a külső tényezőktől. Az egykori villamosnak nyoma sincs, de felélesztése rendszeres téma. Az autópálya elérte térségünket, a folytatása azonban szintén kulcskérdés a régió bekötése szempontjából a gazdaság vérkeringésébe. A helyi buszhálózat körül is bőséggel akadtak történések, ahogyan a városon áthaladó teherforgalom és a néhol szinte kezelhetetlen személyautó-tömeg is mindennapos beszédtéma. A kerékpározásról a napokban éppen a várható úthálózati fejlesztések miatt hallani a legtöbbet, míg a pogányi repülőtér inkább a hosszú távú, fenntartható megoldás keresése miatt foglalkoztatja a város polgárait és döntéshozóit.[caption id="" align="alignleft" width="650"] Illusztráció: Laufer L.
[/caption]

A közlekedés tehát alapvető és mindenkit érintő téma, ezért is döntött úgy a Dunántúli Napló szerkesztősége, hogy erre irányítjuk olvasói kérdéseket gyűjtő akciónk, a Mi legyen az újság? aktuális fordulóját. A felvetések, javaslatok és ötletek már érkeznek is az oldalunkra, mindenki csatlakozhat az akcióhoz a jövő hét közepéig. A kérdéseit ezen az oldalunkon adhatja meg.

A kérdésekre az akciónk válaszokat is igyekszik találni. Ennek érdekében a folytatásban szavazásra bocsátjuk a leginkább érdekes és fontos felvetéseket, így maguk az olvasók dönthetik el, melyik foglalkoztatja a közösséget legaktívabban. A szavazás eredményétől függően a győztes kérdést nekiszegezzük az érintett területért felelős döntéshozóknak, a választ pedig természetesen a Dunántúli Napló hasábjain és a Bama.hu felületén tárjuk olvasóink elé.

Csatlakozzon Ön is a kérdésgyűjtő akcióhoz, kérdezzen és javasoljon Pécs közlekedésével kapcsolatban – szóljon bele, hogy mi legyen az újság!

Téma a fejlesztés és a dugó is
Az elmúlt napokban már tucatnyi kérdést megfogalmaztak olvasóink a Bama.hu oldalon, ezekből válogattunk:
– Miért ilyen botrányosan rossz a városi utak minősége (nem a fő közlekedési utak, hanem például Hársfa, Petőfi stb.)? Várható-e változás?
– Lesz-e Pécsett is intermodális közlekedési központ? Ha igen, mikorra várható a beruházás kezdete?
– Pécsen miért nem épül olyan gyorsforgalmi elkerülő út, mint Kaposváron, ami nem érinti sem a belvárost, sem a Kertvárost?
– Pécsett a Király utcában miért szabad kerékpározni? Vele párhuzamos utcában fut az új kerékpárút. A sétálóutca legyen csak a gyalogosoké!
– Folyamatos emelés helyett miért nem csökkentik a buszjegyek és bérletek árát Pécsen? Biztosan többen vennék igénybe a tömegközlekedést.
– Választások környékén mindig kiemelt téma a kötöttpályás közlekedés kialakítása (duó troli, villamos). Lesz ebből valami?
– Mikor lesz autómentes a belváros? Ellenőrzi-e valaki a korlátozó/tiltó táblák betartását? Lesz-e fekvőrendőr a belvárosi „egérutakon”?
– Sok helyen ki lehetne alakítani jobbra kanyarodási lehetőséget a széles járdából elvéve, például a Maléter–Aidinger-kereszteződésnél. Miért nem teszik?

Fürdő, ipari park, rendőrök

Az olvasói kérdések közül az elmúlt hónapok során a Pécsre tervezett új élményfürdő volt az egyik, ami leginkább foglalkoztatta a kérdezőket. Megvitattuk azóta az ipari park helyzetét, és számos kérdést kaptunk Baranya sportéletével kapcsolatban is. Itt szintén vizes téma, az igényeknek megfelelő uszodakapacitás megvalósulása lett a befutó. Utánajártunk még a pécsi polgármesterhez intézett kérdéseknek is, ezekből a három legnépszerűbbre adott választ Páva Zsolt. Legutóbb a városból a posztos rendőröket hiányoló felvetésnek jártunk utána a város közbiztonságára fókuszáló kérdések közül.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!