Lakmusz

2022.09.05. 13:27

Százmilliós brüsszeli támogatással indult a kampányidőszakban a 444-es "tényellenőrző" oldal

A 444.hu munkatársaiból verbuvált Lakmusz nevű oldal a választási kampány időszakában szinte kivétel nélkül a kormánypártok állításait cáfolni igyekvő cikkeket jelentetett meg.

A Lakmusz munkatársai (balról jobbra): Diószegi-Horváth Nóra, Erdélyi Péter, Zöldi Blanka, Neuberger Eszter

Forrás: kreativ.hu

Az Európai Bizottság jókora összeget, körülbelül 120 millió forintot fordított közvetlenül a magyarországi választások előtt arra, hogy Lakmusz néven elindulhasson egy "tényellenőrző" portál, amely a kampányidőszakban szinte kizárólag a kormánypártok állításait cáfolni igyekvő cikkeket jelentetett meg

  írja az Adatradar cikke nyomán a Magyar Nemzet. 

Mint írják, tavaly decemberben, a választás előtt az Európai Bizottság azt állította, hogy Magyarországon torz a médiaszabályozás, a pálya a kormánypártok irányába lejt, majd egy hónappal később támogatást ítélt meg egy, a francia AFP hírügynökség égisze alatt működő konzorciumnak. A 2 200 000 eurós összköltségvetésű pályázatból Brüsszel hét „tényellenőrző csapatot” finanszírozott 12-15 hónapos futamidővel, egy-egy nyertesre tehát több mint 120 millió forint jutott.

 

Az Adatradar információ szerint az AFP a 444.hu kiadójával, a Magyar Jeti Zrt-vel kötött stratégiai együttműködést.

 

A cikk szerint a francia félre valószínűleg azért volt szükség, mert Ténykérdés címmel 2017 óta jelentet meg magyar nyelven úgynevezett „fact checker” ("tényellenőrző") oldalt, vagyis mentorként és referenciaként egyaránt segíthette a pályázókat. 

Az együttműködés eredménye egy új magyar portál, a Lakmusz.hu lett, amelynek a főszerkesztője Zöldi Blanka, aki a 444-nél és a Direkt36-nál is dolgozik, miképpen a teljes szerzőgárda kizárólag a balliberális sajtó munkatársaiból áll. Cikkeik pedig jellemzően a kormány, a jobboldal és a „putyinisták” állításairól igyekeznek lerántani a leplet. 

A 444-ről ismert, hogy kiadója mögött az indulás után befektetőként megjelent a Media Development Investment Fund (MDIF) is, amelynek egyik fő támogatója Soros György Nyílt Társadalom Alapítványok hálózata, amely a Direkt36 adományozói között szintén megtalálható. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában