szponzorált tartalom

2020.06.10. 12:44

A biztonságos vásárlás közös felelősség

Az ország vezető plázatulajdonosa keresi az ország legfelelősebb vásárlóit.

Fotós: (c)Gergely Besenyei

Fotós: (c)Gergely Besenyei

Az Indotek Group Magyarország vezető plázatulajdonosaként országszerte rendelkezik bevásárlóközpontokkal, amelyek részint a fővárosban, részint megyeszékhelyeken helyezkednek el. A társaság a koronavírus terjedésének lassulása miatt májusban közzétett enyhítéseket követően országos kampányt hirdetett meg, amelyben a tudatos vásárlásra szeretné felhívni a figyelmet. A kezdeményezés keretein belül több mint 50 ezer egészségügyi maszkot osztanak szét az ország 17 plazájában, illetve ezt kiegészítendő, nyereményjátékot is hirdettek mindazon vásárlók részére, akik megosztják a bevásárlóközpontok közösségi média felületein saját módszereiket, bevált gyakorlataikat a tudatos vásárlás lehetséges módjairól. A kampány további részleteiről Pintyőke Marcellel, az Indotek Group marketing vezetőjével beszélgettünk.

Mi az Indotek Group célja a felelős vásárlást promotáló kampánnyal?

Az Indotek Groupnál úgy gondoljuk, hogy a legfontosabb szempont, hogy mindannyian a lehető legnagyobb biztonságban legyünk ebben a rendkívüli helyzetben. Örülünk annak, hogy a bevezetett enyhítések lehetőséget teremtenek arra, hogy újra megnyissanak a boltok a bevásárlóközpontokban, de érezzük és látjuk a felelősségünket abban, hogy vásárlóink a lehető legnagyobb biztonság mellett tudjanak bevásárolni. Ugyanakkor fontos azt is kiemelni, hogy ez mindannyiunk közös felelőssége, a most elindított kampánnyal pedig azt is a célunk, hogy ezt az üzenetet átadjuk vásárlóinknak, illetve bérlőinknek.

Honnan jött a kezdeményezés ötlete?

A kezdeményezés alapötletének megálmodásakor az volt a célunk, hogy olyan kampányt indítsunk útjára, amely segít tudatosítani vásárlóinkban, hogy bár a boltok újra megnyitottak, és már látogathatóak a bevásárlóközpontok, közel sem tartunk még ott, mint a vírus magyarországi megjelenése előtt, ezért akkor sem szabad meggondolatlanul, óvintézkedések nélkül elszaladni a boltba kenyérért, ha a pillanatnyi szükség úgy kívánja meg.

Ugyanakkor természetesen azt is látjuk, hogy a biztonságos vásárlás alapvető feltételeit elsősorban nekünk, valamint a bérlőinknek kell megteremtenie, hogy erre az alapra építkezve tudjanak aztán a vásárlóink felelős magatartásukkal egymásra odafigyelve vásárolni. Úgy látjuk, hogy vásárlóink részéről is megvan az igény arra, hogy társaságba menjenek, amelynek egyik központi színtere lehet a pláza, hiszen egy-egy nagyobb bevásárlóközpont nem csupán a vásárlások, hanem a találkozások és közösségi programok helyszíne is.

Pontosan hogyan épül fel a kampány?

A kampányunk két komponensből áll. Ahogyan az imént is említettem, úgy gondoljuk, hogy először nekünk kell megteremtenünk a tudatos vásárlás alapvető feltételeit, ezért a kampányunkat egy június 6-ig tartó, maszkosztási aktivitással indítottuk, amelynek keretében 50 000 darab egészségügyi maszkot osztottunk ki vásárlóink részére. Ezzel párhuzamosan fut június 14-ig a kampány második fele, a nyereményjáték. Játékunkban arra buzdítjuk vásárlóinkat, hogy a plázák közösségi média felületein osszák meg a biztonságos vásárlásra vonatkozó bevált módszereiket, gyakorlataikat. A beküldők között pedig értékes nyereményeket, fődíjként pedig egy wellness hétvégét sorsolunk ki. Tapasztalataink szerint vásárlóink nem csak készek felelősen vásárolni, hanem büszkék is felkészültségükre, amelyet alátámaszt az eddig beérkezett több tízezer komment is, amelyben beszámolnak saját tudatos vásárlással kapcsolatos módszereikről.

Pintyőke Marcell, az Indotek Group marketing vezetője

Mit vár az Indotek a kampánytól?

Kettős elvárásunk van a kampánnyal kapcsolatban. Úgy gondoljuk, hogy akkor tekinthetjük igazán sikeresnek a kezdeményezést, ha amellett, hogy látjuk, hogy az emberek újra mernek a bevásárlóközpontokban vásárolni, azt is tapasztaljuk, hogy mind a bérlők, mind a vásárlók egymásra odafigyelve, vigyázva intézik bevásárlásaikat plázáinkban. Ez egy tanulási folyamat is egyben, hiszen a bérlőinknek meg kell tanulniuk a helyzethez alkalmazkodva működtetniük üzleteiket, a bevásárlóközpontok látogatóinak pedig meg kell tanulniuk egymásra jobban odafigyelve, a kellő távolságot megtartva vásárolni, ezt próbáljuk erősíteni a nyereményjátékkal is. Szeretnénk továbbá, ha az odafigyelés nem csak a következő néhány hónapra szólna, meggyőződésünk ugyanis, hogy a jövőben máshogy kell gondolkodnunk és élnünk, amelynek egyik sarokköve a közösségben való érintkezés mikéntje, valamint a személyes higiénia fontossága lesz.

Az ország vezető plázatulajdonosaként hogyan ítéli meg a bevásárlóközpontok helyzetét az Indotek a jelenlegi, rendkívüli helyzetben?

A plázák kilátásai az elmúlt hetekben sokat javultak, bár tény, hogy messze még az az időszak, amikor elérjük a válsághelyzet előtti szintet. A legfontosabb feladatunk most az, hogy a vásárlás még biztonságosabbá tételén munkálkodjunk, hiszen bár folyamatosan lazítanak a korlátozó intézkedéseken, ez még nem jelenti azt, hogy ne kellene nagyon odafigyelnünk. Folyamatosan törekszünk a bérlőkkel való együttműködésre, annak érdekében, hogy minél előbb elérhetővé váljon a krízishelyzet előtti forgalmuk. A kitartó munka mindig is az Indotek Group értékajánlatának szerves részét képezte, ezért bizakodóak vagyunk, és reméljük, hogy célzott kampányunk is hozza majd a hozzá fűzött reményeket.

Milyen lépéseket tervez az Indotek a válsághelyzet előtti állapotok mielőbbi visszaállításának érdekében?

Úgy gondolom, hogy korai lenne még a válsághelyzet előtti állapotok visszaállításáról beszélni, egyelőre az a prioritásunk, hogy megfelelő, tiszta környezetet biztosítsuk a vásárlóknak. Ugyanakkor természetesen bízunk abban, hogy néhány hónap múlva bevásárlóközpontjaink nem csak az alapvető életszükségletek beszerzésének helyszínei lesznek, hanem – ahogyan korábban is említettem – programjaikkal a társas élet színtereiként megint aktív szerepet játszhatnak majd a vásárlóink közösségi életének revitalizációjában.

Az Indotek Group országos kampányában az alábbi bevásárlóközpontok vesznek részt:

Bevásárlóközpont neve

Település

Csepel Pláza

Budapest

Újbuda Center

Budapest

Alba Plaza

Székesfehérvár

Sopron Plaza

Sopron

Balaton Plaza

Veszprém

Zala Plaza

Zalaegerszeg

Kaposvár Plaza

Kaposvár

Kanizsa Centrum

Nagykanizsa

Szolnok Plaza

Szolnok

Szeged Plaza

Szeged

Nyír Plaza

Nyíregyháza

Debrecen Plaza

Debrecen

Győr Plaza

Győr

Miskolc Plaza

Miskolc

Pécs Plaza

Pécs

Corvin Plaza

Budapest

Duna Plaza

Budapest

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában