2022.04.25. 11:59
Tilos az éghajlatváltozásról megtévesztő hirdetéseket közölni
Betiltotta a Twitter a Föld napja alkalmából az éghajlatváltozásról megtévesztően kommunikáló hirdetéseket.
Még pénteken jelentette be a mikroblog-szolgáltató: azért döntöttek a tilalom bevezetése mellett, mert felismerték, hogy a klímaváltozással kapcsolatos hamis információk terjesztése alááshatja a környezetvédelmi erőfeszítéseket.
Úgy véljük, a Twitter nem gyarapíthatja a vagyonát a klímaváltozást megkérdőjelező nézetek népszerűsítésével, a megtévesztő hirdetéseknek nem szabad elvonni a figyelmet a klímaválságról szóló fontos eszmecserékről
– magyarázta a vállalat közleményében.
A Twitter közölte: nem engedik megjelenni ezentúl azokat a hirdetményeket, amelyek „szembemennek a tudományos konszenzussal”. Annak eldöntésére, hogy ez pontosan mely tartalmat érint majd, a cég az ENSZ klímaszakértőinek adatai alapján fog dönteni.
Az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete (IPCC) korábban megállapította, hogy „vitán felül” az emberi tevékenység okozza a globális felmelegedést. Átlagosan 1,1 Celsius-fokkal emelkedett az átlaghőmérséklet a fosszilis energiahordozók több mint 150 éve történő használata során, az iparosodás kora előtti időhöz képest.
2030-ra a felmelegedés akár az 1,5 vagy az 1,6 Celsius-fokot is elérheti, tíz évvel korábban, mint ahogy azt korábban becsülték az ENSZ adatai szerint.
Borítóképünkön az elefántok, amelyek a Földet tartják egy teknős hátán