Bama.hu videó

2023.09.30. 15:40

Ezt mindenképpen látni kell: csodára leltünk a Mecsekben - videó

Vad, gyönyörű, romantikus, lenyűgöző, rejtelmes. A jelzők sora végtelen, hogyha az Óbányai-völgyről van szó.

Czeczon Enikő

Fotó: Löffler Péter

Leírni, elmondani is nehéz, hogyha valaki azt kérdezi, hogy milyen. Hamarabb jön ki hebegés-habogás az ember száján, mert a völgyben elénk táruló látványt nehéz szavakba önteni. De amit talán minden egyes alkalommal elmondok, hogyha nekem teszik fel a kérdést: „Ezt mindenképp látni kell. Többször is."

Amikor először jártam végig az Óbánya és Kisújbánya közötti túraútvonalat, úgy éreztem magam, mint egy tündérmesében. Talán Piroska is ilyen tájon vágott át, amikor a nagymama felé tartott. De kanyarodjunk vissza egy kicsit a túra elejére. Óbánya egy gyönyörű kis falu, egyfajta gyöngyszem, ahol mindenki szívesen elfogadna egy házat, hogy ott megpihenjen egy-egy nehéz nap után.

Végig jártam már hétköznap és hétvégén is ezt a túrát, és más-más élményekkel tértem haza. Előbbi azért jó választás, mert kevesen vannak, alig találkozol valakivel, és tényleg elmerülhetünk a csendben, magunka szippanthatjuk a völgy levegőjét, és a magából áradó békét. Utóbbi esetében a falu, az erdő megtelik élettel. Lépten-nyomon túrázókba botlani, akik épp átlépdelnek a patakon, mert a túra mentén több hely is van, ahol át kell gázolni a vízen – vízálló cipő előny, mert egyszer-kétszer előfordul egy rossz mozdulat.

Talán mindenki észrevette már, hogyha az ember kirándul, akkor megváltozik a másokhoz való hozzáállásunk. A városban az utcán nem köszönünk rá idegen emberre, de kirándulás során minden elhaladót megörvendeztetünk egy „Szép napot!” vagy „Jó túrát!” felkiáltással. És jól esik mindkét félnek. Más szabályok uralkodnak a túrázás során.

Az Óbánya-Kisújbánya táv bővelkedik látnivalókban. Ott a Ferde-vízesés, vagy éppen a Csepegő-szikla, de igazából ott minden lépés után bukkanhatunk csodába: egy patak rész, egy fa, a felettünk összezáródó erdő növényeinek levelén átszűrődő fény. Maga a természet olyan jelenségeket produkál a völgyben, hogy minden lépést megér az ott töltött idő. És nem szabad elfeledkezni, hogy ide többször érdemes kilátogatni, mert minden alkalommal fedezhetünk fel számunkra új dolgokat.

Tényleg nem lehet egyetlen egy jelzőt sem kiválasztani erre az útvonalra, ami azonban biztos, hogy az a három-négy kilométer teles-tele van csodával.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!