MÁV

2018.08.25. 20:00

Egészen decemberig tart majd a vágányzár

Továbbra sem lesz egyszerű vonattal a fővárosba utazni: ezentúl is vonatpótló buszra kell szállniuk az utasoknak.

Zsigmond József

Úgy fest, nem akar véget érni a vonatozók kálváriája. Idén február 26-án jelentette be a MÁV, hogy Pécsről Budapestre tartó IC-k utasainak Százhalombattánál vonatpótló buszokra kell átszállniuk pályafelújítási munkálatok miatt. A végállomás is változott, a Keleti pályaudvar helyett Kelenföldig viszi őket a busz. A vágányzár először július 16-ig tartott volna, majd augusztus 22-ig, később augusztus 26-ig hosszabbították meg – mostanra eljutottunk december 8-ig.

– A Kelenföld–Pusztaszabolcs vasútvonalon a teljes vasúti pálya megújításra kerül. Megújulnak az érintett szakaszon a megállóhelyek és az állomások is – tudtuk meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtóosztályától.

– A fejlesztésnek köszönhetően 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok.

Jelenleg valamennyi állomáson és megállóhelyen folynak a munkálatok: vágányépítés, peronépítés, perontető kivitelezés, kiszolgáló épületek felújítása, peronaluljárók készítése. A helyszínek többségén zajvédő falak építése is megkezdődött, egyes helyeken a tartóoszlopok alapozása zajlik, míg máshol a panelek behelyezése is megtörtént.

Mint megtudtuk, összesen 48,4 kilométer újul meg, a beruházást pedig uniós és hazai forrásból finanszírozzák. A Kelenföld–Százhalombatta szakasz 51 milliárd forintból, a Százhalombatta–Ercsi 48 milliárdból, az Ercsi–Pusztaszabolcs 38 milliárdból újul meg. A munkálatok várhatóan 2019 tavaszáig tartanak majd.

Akár kilenc óráig is tarthat az utazás

Egy nap alatt összesen huszonegy vonat közlekedik Pécs és Budapest között. A leggyorsabban IC-vel érünk fel a fővárosba, a mostani százhalombattai pótlóbuszos átszállással és a kelenföldi végállomással a 224 kilométeres távot összesen 3 óra 11 perc alatt teszi meg a vonat. A személyvonattal ez az idő jóval hosszabb, 4 óra 36 perctől 9 óra 44 perc között változik, attól függően, hányszor kell átszállni az út során. Egy másodosztályú jegy az IC-re 4305 forintba kerül, így érthető, hogy egyre népszerűbb lesz a telekocsizás. A Pécs–Budapest között közlekedő autósok általában két és fél óra alatt odaérnek a fővárosba, ráadásul az ár is jóval olcsóbb, 2200-tól 2600 forintig terjed.

Szupervonattal negyven perc lenne

Lapunk is megírta már, hogy Kína két legnagyobb városa, Peking és Sanghaj között 350 kilométeres óránkénti sebességgel száguldanak a szupervonatok. Az 1250 kilométeres utat négy és fél óra alatt teszi meg. A vasútvonal az egyik legforgalmasabb Kínában, évente több mint 100 millió ember utazik rajta. Kínában van a világ nagysebességű vasútvonalainak hatvan százaléka, a 22 ezer kilométernyi szupervasút egyharmada alkalmas a 350 kilométer per óra sebességű közlekedésre.

Kis számolással az is kiderül, hogy egy ilyen vonat a Pécs–Budapest távolságot (a gyorsítást és lassítást is figyelmebe véve) nagyjából negyven-negyvenöt perc alatt tenné meg.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!