nem egyszerű

2019.12.01. 20:00

Sokan bajlódnak a parkolóautomatákkal

Gondot okoz az új parkolóautomaták kezelése, főként az idősebbeknek – jelezték olvasóink. A szerkezetek megbízhatóan üzemelnek, a Biokom tapasztalatai szerint a panaszok jelentős része a helytelen használatból adódik.

Wald Kata

Az idősebb korosztály számára nem egyszerű feladat az új parkolóautomaták kezelése – panaszolják olvasóink. A Postabontásban megjelentek szerint volt, akit azért büntettek meg, mert – miután bankkártyával fizetett, ám véletlenül a parkolókártya ikont jelölte meg a gépen – érvénytelen parkolójegyet kapott, ám azt az illető nem olvasgatta, automatikusan a szélvédő mögé helyezte. A panaszost, amikor visszaült az autójába, mikuláscsomag fogadta.

A Biokom Nkft. tapasztalatai szerint az automaták megbízhatóan és jól üzemelnek. A meghibásodások nem jellemzők, inkább a papír kifogyása okozhat üzemkimaradást. A panaszok jelentős része inkább az automaták helytelen használatából adódik. Még mindig tipikus félreértés, hogy – annak ellenére, hogy a gépen egyértelműen feltüntették, hogy mi a vásárlás megkezdéséhez szükséges feladat – a jegyvásárlás folyamatát a pénzérme bedobásával szeretnék elkezdeni az autósok.

Jellemző gond még, hogy nem a rendelkezésére álló fizetőeszköznek megfelelő fizetési módot választják a felhasználók.

– Az effajta hibás használatok során felmerülő problémákat folyamatosan monitorozzuk, és ha tudunk intézkedéseket tenni ezek elkerülésére, kiküszöbölésére akkor azt megtesszük – hangsúlyozta a Biokom.

Hozzátéve, hogy fontos, hogy a parkolókártyás fizetési eszközzel csak az próbáljon meg jegyet vásárolni, aki rendelkezik ilyen kártyával. Azaz a fizetési mód kiválasztásánál gondosan ügyelni kell arra, hogy az a rendelkezésre álló fizetőeszköznek megfelelő legyen. Így ha aprópénzünk van, akkor az első, érmés fizetést válasszuk az érintőpanel monitorán, ha bankkártyával szeretnénk fizetni, akkor a bankkártyás fizetést, a parkolókártyás lehetőséget pedig csak akkor jelöljük meg, ha rendelkezünk parkolókártyával, amit a Biokom ügyfélszolgálatán lehet megvásárolni.

Havonta átlagosan 3500 felszólítás kerül a szélvédőkre, ami nagyságrendileg azonos a tavalyi pótdíjak számával.

Azt ígérték, hogy megfontolják az olvasói javaslatot

A Postabontásban megjelent levél írója a következőt javasolta a közérdekű téma kapcsán: állítsák át az automatákat úgy, hogy azok csak akkor adjanak ki jegyet, ha a fizetési tranzakció sikeresen zárult. A felhasználóktól érkezett gyakorlatias felvetés kapcsán a Biokom Nkft. közölte, hogy érvényes parkolójegyet jelenleg is csak a sikeres vásárlásról kap az ügyfél. Azonban a levélíró bejelentése alapján az automata szoftverének fejlesztőjével megvizsgáltatják annak lehetőségét, hogy a tranzakció elutasításáról szóló bizonylatot (amit az ügyfél is kapott) esetleg sokkal kisebb méretben nyomtassa az eszköz, hogy figyelemfelkeltőbb legyen a vásárlónak arra nézve, hogy nem érvényes a jegy.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!