közlekedésfejlesztés

2020.06.08. 07:00

Új vágánypár épülhet a Pécs és Szentlőrinc közötti vasútszakaszon

A Magyar Közlönyben jelent meg a napokban az egyes országos vasúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listája, ezek között szerepelt a Dombóvár–Pécs–Magyarbóly vasútszakasz is.

Zs. J.

Mint az Innovációs és Technológiai Minisztérium sajtóosztályától megtudtuk, a Dombóvár–Pécs vonalszakasz és a Pécs–Villány–Magyarbóly (országhatár) vasútvonal is a transzeurópai közlekedési hálózat átfogó hálózatának részét képezi. Ez amiatt fontos, emelte ki a Innovációs és Technológiai Minisztérium, mert a következő uniós pénzügyi ciklusban támogatott projektekről még nem született döntés, de az már tudható, hogy a transzeurópai közlekedési törzshálózathoz tartozó vonalak korszerűsítése elsőbbséget élvez majd, mert megvalósításukhoz a közösségi szabályozás 2030-as határidőt rendel.

– A tervek szerint a kérdéses vonalak fejlesztése leginkább uniós társfinanszírozással történhet meg két ütemben. Elsőként a Szentlőrinc és Pécs között épülhetne második vágány, a Vásárosdombó és Pécs közötti szakaszt pedig 120 km/órás sebességre tennék alkalmassá. A rákövetkező pénzügyi ciklusban pedig a Pécs–Magyarbóly vonalszakaszon mehetne végbe villamosítás és sebességemelés – mondta el érdeklődésünket követően lapunknak Arzt Gergely, az Innovációs és Technológiai Minisztérium Kommunikációs Főosztályának osztályvezetője.

Mint korábban beszámoltunk róla, a baranyai megyeszékhely és a főváros között folyamatban van a Kelenföld–Százhalombatta–Pusztaszabolcs vasútszakasz fejlesztése. A kapcsolódó beruházásokban egyebek mellett 48,4 kilométer vasútvonalat korszerűsítenek, 13,4 kilométer új elkerülő és összekötő vasútvonalat építenek szerződés szerint 2020 végéig. A beruházástól azt várják, hogy ezen a szakaszon gyorsabban, ezek után a megfelelő járművekkel akár 160 km/órás sebesség is elérhetővé válik. Ennek köszönhetően a vonalszakasz teljes felújítása után stabilabb, kiszámíthatóbb lesz a menetrend, a nagyobb pályasebesség révén csökken az elővárosi vonatok menetideje, az átmeneti kényelmetlenségek után pedig magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe az utasok és az áruszállító vasúti társaságok.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!