Többen leléphetnek

2021.09.16. 07:00

Mire lesz elég a buszvezetők bére?

A SZAKSZ elnöke szerint a városi közlekedési cég bérfejlesztése nem elég arra, hogy a buszvezetők hosszú távra tervezzenek a vállalatnál. Ez a pandémia negyedik hullámának küszöbén ijesztően hangzik, de a Tüke Busz vezérigazgatója optimistább állásponton van.

Vizvári Soma

Fotó: Löffler Péter

– Tegnap szóban tájékoztatott a vezérigazgató úr, hogy a buszvezetőknél október elsejétől január elsejéig visszamenőleges hatállyal 4,44 százalékos bérfejlesztést hajtanának végre – nyilatkozta lapunknak a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) elnöke. Dobi István a Dunántúli Naplónak azt is elárulta: a Tüke Busz ajánlatát ők nem tudják elfogadni, de arra már igent mondanának, ha e mellé a kollektív szerződésben rögzítve állandósítanák a buszvezetőknek járó év végi lojalitási bónuszt.

Erre azonban a vállalat vezérigazgatója nem tudott garanciát adni. Dobi István szerint így a Tüke Busz által ajánlott béremelés nem elég arra, hogy a buszvezetők hosszú távra tervezzenek a vállalatnál. Egyébként mivel – információink szerint – a másik illetékes szakszervezet, a Független Demokratikus Szakszervezet (FDSZ) elfogadja az ajánlatot, így a SZAKSZ-nak nincs más választása, mint tudomásul venni az általuk keveselt bérfejlesztés tényét.

A SZAKSZ elnöke korábban felháborodásának adott hangot, amiért „az önkormányzatnak arra nincs pénze, hogy egy jelentős szolgáltatásban dolgozók bérét rendezze, közben meg kifizet a saját cégvezetőinek többmilliós prémiumokat”, és másra is felhívta a figyelmet.

– A különjáratú buszos piac, amely a turizmusban érintett leginkább, most leült, de amint feléled, jobb bérekkel tud majd elcsábítani sok buszvezetőt – magyarázta korábban lapunknak Dobi István, hozzátéve, ez komoly járatcsökkentésre is kényszeríthetné a Tüke Buszt. A SZAKSZ elnöke akkor arra is rámutatott, információi szerint aki teheti, már most átmegy az állami Volánhoz. Mindez nem hangzik túl jól a pandémia negyedik hullámának küszöbén, amikor járatsűrítésekre lehet szükség.

A vállalat vezérigazgatója nem látja ilyen sötéten a helyzetet. Bánkuti István lapunknak nyilatkozva úgy vélekedett: a 4,44 százalékos béremeléssel versenyben vannak a Volánnal. – Augusztusban tizenkét buszsofőr ment el. Közülük hárman nem maradtak a szakmában, hárman mentek át a Volánhoz, a többség pedig teherautó-sofőrnek állt, viszont volt három új jelentkező is. A teherautós cégeknél fizetett bérekkel nem tudunk versenyezni – mondta.

– A jelenlegi állományunkkal meg tudjuk oldani a feladatainkat. Majd aggódom, ha aggódni kell, de akkor a városnak is meg kell tennie a buszvezetők megtartására irányuló lépéseket – fejtette ki. A vezérigazgató azzal számol, hogyha rövid időn belül huszonöt-harminc fő elmegy, az azzal járhat, hogy sokkal többet kell túlórázni, de Bánkuti állítása szerint ez jelenleg nem valószínű.

A vezérigazgató elárulta, a város felől azt az információt kapta, hogy a 2022-es béremelések az év márciusában várhatóak. Hozzátette, célja, hogy a buszsofőrök idén év végén megkapják a SZAKSZ által javasolt hűségpénzt, de erre valóban nem tud ígéretet adni, hiszen a cég bevételeinek fele a várostól érkezik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!