Postabontás

2023.01.15. 19:14

Olvasónk szerint: megújításra vár a helyi közlekedés

Terjedelmes cikk foglalkozik a Dunántúli Naplóban azzal, hogy e-buszok érkeznek Pécsre, 1,2 milliárdos kormánytámogatással.

W. K.

Fotó: AS

Az újságírónak arra a kérdésére, hogy szóba került-e, hogy az állami céggel összefogva, közösen működtessék a város tömegközlekedését a válasz az, hogy ez elsősorban tulajdonosi döntés. De, hát ki a tulajdonos? Nem a pécsi önkormányzat?

További kérdés: Szóba került-e, hogy az állami céggel összefogva közösen működtessék a városi tömegközlekedést? A válasz: bizonyos esetekben, ahol sok a párhuzamosság, lehetséges lenne az együttműködés, vagy éppen Kozármisleny esetében, amelynek elérése a Tüke busz számára kedvezőbb lenne, mint a Volánnal. 

A Postabontásban egy régebben megjelent írásomban már foglalkoztam azzal, hogy miért nem merült fel senkiben, a két város, Kozármisleny és Pécs esetében az egyesülés gondolata. Hasonlóan Pécs-Szabolcshoz, amely már jobban összeépült, mint hajdanában a gigantománia következtében a városhoz csatolt, Vasas, vagy Hird községek. 

A helyi közlekedési vállalat állami tulajdonban való működtetése Pécs város számára több előnnyel is járna – ezt is már egy korábbi, szintén a Postabontásban megjelent észrevételemben felsoroltam. Előny lenne például, hogy megszűnne a párhuzamosság, gazdaságosabban lehetne működtetni a céget. A Komlói úton egymást kergetik Volánbuszok, miközben a pécsi helyi járatokra sokszor alig lehet felférni. Zalaegerszeg pedig most készül a Volánbusszal együtt a helyi közlekedés meg újítására. Frantó

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!