Hogy lehet?

2024.02.15. 07:00

Ismét Szegedre mehet egy újabb nagyberuházó Pécs helyett?

Úgy fest, Szegedre foglalkoznak a gazdaságfejlesztéssel, így oda újabb nagyberuházó érkezhet a világ legnagyobb elektromos autógyára, a BYD után.

Bóka Máté Ciprián

Miközben csak az aranyrúdjain tízmilliókat kaszált a jelenlegi polgármester, Péterffy Attila, a különböző befektetései is jól hoztak a konyhára. Mivel pedig éppen véletlenül megválasztása után tudott szert tenni egy ma már negyedmillárdos értékű otthonra, így lakhatása is megoldott, de a kocsikázásra sem kell költenie. Az önkormányzat első embere elintéztette magának, hogy a 240 lóerős, alváskényelmi csomaggal ellátott, és a pécsiek pénzéből 20 millióért bérelt luxusautóját, a német konszern alá tartozó cég csúcsmodelljét, a Skoda SuperB-t magáncélú kiruccanásokra is használhassa. Érdekesség, hogy ezt a luxuskategóriás autót is rendszeresen lesajnálja a baloldali vezető, mondván az csak egy "Skoda". Ugyanakkor köztudott, hogy 4x4-es összkerékhajtással rendelkezik, ami kisebb terepezésre is alkalmassá teszi a gépjárművet. Nem kizárt, hogy a pécsi városvezető is azért igényeltette ezt a járművet magának, mert a pécsi utak kátyúi miatt számára is ez tűnt célszerűnek. 

Kátyúsak az utak, ezt nem cáfolták

Példáját követte két alpolgármestere is, ők egy-egy városi terepjárót választottak maguknak az elmúlt esztendőben, ezt a vagyonbevallásukban tették  közzé. Miután lapunk beszámolt erről, a pécsi városvezetők – pitiáner – támadást intéztek lapunk munkatársa ellen, és közben valótlanul azt állították, hogy luxusnak tartottuk volna azt, hogy az amúgy szintén vagyonos alpolgármesterek terepjárókat vásárolgatnak sorra. Ezzel együtt viszont nem cáfolták, hogy a rossz pécsi utak miatt vételeznék a strapabíróbb, kátyúkat jobban elviselő gépjárműveket. Azóta az is kiderült, hogy Péterffy egyik frakcióvezetője is ilyennel közlekedik. 

Szeged közben autógyárat épít 

Amíg tehát a városházán kátyúk és a rossz útviszonyok miatt vásárolgathatják az összkerekes autókat, a terepjárókat még a városvezetők is, valamint az erről beszámoló kritikusaik vagyonával foglalkoznak, addig Szegeden elképesztő mértékű fejlesztéseket jelentenek be. 

Ahogy a Világgazdaság is írta, tavaly december végén kiderült, hogy a világ legnagyobb elektromos járműgyártója Szegeden építi meg az első európai gyárát. A BYD-nek hatszázezer alkalmazottja van, volumene meghaladja a Teslának a teljesítményét. A magyar gyár mérföldkő: több ezer munkahely jön létre és évente több százezer tisztán elektromos autó gördül majd le a gyártósorokról. 

Ez sem Pécs, Szegedre tart a másik nagyberuházó

Egyelőre hivatalosan még nem jelentették be, de tavaly nyár óta kommunikálnak róla különböző kormányzati és befektetői szinten is, hogy a német Rheinmetall is Szegedre tart, ahol a hadiipari vállalat a civil tevékenységének részeként hidrogént és e-mobilitási alkatrészeket gyártó üzemet létesít. Ám nem csupán a gyártást vinné Szegedre a Rheinmetall, hanem a kutatás-fejlesztést is, hiszen az összeszerelő üzem mellett itt lenne egy lézertechnológia-bázis is. A beruházást magát a Szegedi Tudományegyetem tudományos ipari parkjába, a kivitelezési szakaszban tartó Science Parkba költöztetnék, ez pedig más cégekre is jó hatással lenne. 

Pécs végérvényesen lemaradhat

Csak ez az utóbbi vállalat 1000 munkahelyet teremt közvetlenül, a BYD-del együtt pedig akár tízezres nagyságrendben jöhetnek létre új munkahelyek a dél-alföldi városban, ráadásul a magasan képzett szakemberekre is számítanak majd. Ehhez képest a jelenlegi pécsi városvezetés 16 különböző befektetőt már elüldözött, de egyáltalán nem tisztázott, hogy pontosan milyen indokok alapján. A város népessége pedig regnálásuk alatt több ezres nagyságrendben csökkent. A nemzeti oldal szerint amennyiben a júniusi választás után a regnáló városvezetők maradnak hatalmon, akkor Pécs végérvényesen lemaradhat, és a nála jóval kisebb városokkal versenyezhet csak. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!