2024.05.23. 09:07
Az alapokat letette Michelisz, amire az egész szezonban építkezhet
Irány a címvédés! Az elmúlt esztendőben a baranyai Michelisz Norbert másodjára is felért a túraautózás csúcsára, amikor a záró hétvégén Makaóban előbb megnyerte az első futamot, majd a másodikon is pontot szerzett. Ezzel ő lett a WTCR (túraautó-világkupa) helyét átvevő TCR World Tour első bajnoka, s idén jó úton halad, hogy erre ráduplázzon.
Forrás: X/Hyundai Motorsport
Nagyszerűen kezdődött a TCR World Tour második, 2024-es idénye a címvédő Michelisz Norbert számára, hiszen a Hyundai baranyai pilótája már az első hétvégén is megmutatta, nem lakott jól azzal, hogy az elmúlt esztendőben ő lett a bajnok.
![Michelisz](https://cdn.bama.hu/2024/05/1y8ZmirXVRNkMOdw79piFreMw1YQWHityprUN6Q5CdM/fit/1200/675/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2VmOGM1MmRiMjkxNDQyYTc5N2FiZTM5OGE4NzZmZTNm.jpg)
Forrás: X/Hyundai Motorsport
Az olasz, vallelungai hétvége időmérőjén bizonyította, mit sem vesztett a tempójából, s két és fél tizedmásodperccel mindenkinél jobb időt futott. Persze, ha már megszerezte a pole pozíciót, akkor az első versenyt is hibátlanul teljesítette, s megnyerte az év első versenyét is. Itt azonban nem állt meg, s a fordított rajtrácsos versenyen a tizedik pozícióból a 6.-ra feljött. Persze ezt köszönhette ütközéseknek, s a riválisok hibáinak is.
A második fordulóra, Marrákesbe értelemszerűen jó hangulatban érkezhetett meg, hiszen a tabella élén állt. Ugyanakkor a plusz súlyok az ő autóját lassították leginkább. Ez azonban mit sem számított, amikor a volán mögé került, bevitte a Hyundait a kvalifikáció második szakaszába, majd megszerezte a harmadik rajtkockát. Az első futamon ugyan közel tudott ezt követően autózni az első kettőhöz, de nem vállalt felesleges kockázatot, inkább értékes pontokat gyűjtött a bronzzal. Az év negyedik versenye viszont szerencsétlenül alakult, hiszen még a futam elején megsérült az autója, s így csak a 11. pozícióban szelte át a célvonalat.
Ennek ellenére Michelisz továbbra is vezeti a tabellát, s remek úton jár, hogy a hátralévő tíz futamon megszerezhesse harmadik bajnoki címét. Legközelebb június 7-8-án az Egyesült Államokban ragad kormányt.
Az összetett élmezőnye 4 futamot követően: 1. Michelisz Norbert (Hyundai) 97 pont, 2. Santiago Urrutia (uruguayi, Lynk&Co) 86, 3. Néstor Girolami (argentin, Hyundai) 82, 4. Yann Ehrlacher (francia, Lynk&Co) 82, 5. Esteban Guerrieri (argentin, Honda) 77, 6. Mikel Azcona (spanyol, Hyundai 69.
Még öt hétvége Michelisz Norbertéknek
A második idényre rangot lépett a TCR Világsorozat, hiszen az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) égisze alá került. A szövetség, és a bajnokság jogait bitrokló ESC között egy három évre szóló megállapodás köttetett erről.
Ezzel egy időben derült ki az is nyáron, hogy az idei versenynaptár kevesebb futamot tartalmaz. A tavalyi 20 versenyhez képest idén csupán 14-en mérik össze tudásukat a pilóták, Ausztrália és Magyarország is kikerült többek között a helyszínek közül.
Európába már nem is tér vissza a mezőny. Az Egyesült Államokban, Dél-Amerikában és Ázsiában száguldanak még.
- Az 5. és 6. futam: június 7-8., Lexington (Egyesült Államok), Mid-Ohio Sport Cars Course.
- A 7. és 8. futam: július 19-21., Interlagos (Brazília), Autódromo José Carlos Pace.
- A 9. és 10. futam: augusztus 2-4., El Pinar (Uruguay), Autódromo Victor Borrat Fabini.
- A 11. és 12. futam: október 18-20., Zhuzhou International Circuit (Kína).
- A 13. és 14. futam: november 14-17., Macau Circuito da Guia (Makaó).
Bőven van lehetőség gyűjteni a pontokat novemberig
A sorozatban bőkezűen osztogatják a pontokat. Már a kvalifikáció győztese is gazdagodik 15 egységgel, így nem csak az első futamra szerezhet az időmérőn komoly előnyt.
A hétvége a szabadedzéseket követően egy két szakaszos időmérő edzéssel folytatódik előbb 20, majd 10 perce van a pilótáknak megfutnia a leggyorsabb kört. Ezt követően jön az első, normál rajtrácsos futam, majd a második versenyen már a kvalifikáció tíz legjobbja fordított sorrendben küzdhet a pontokért. Mindkét futam 30 percig tart.
A pilótáknak a kompenzációs súlyokkal is meg kell küzdeniük. Mindig az előző hétvégén szerzett pontok alapján kaphatnak 40 kilóig nehezéket az autóba.
Időmérős pontok: 1. hely 15 pont, 2. 10 pont, 3. 8 pont, 4. 6 pont, 5. 4 pont, 6. 2 pont.
A versenyek pontjai: 1. hely 30 pont, 2. 25 pont, 3. 22 pont, 4. 20 pont, 5. 18 pont, 6. 16 pont, 7. 14 pont, 8. 12 pont 9. 10 pont, 10. 9 pont, 11. 6 pont, 12. 4 pont, 13. 3 pont, 14. 2 pont, 15. 1 pont.