Postabontás

2019.02.23. 13:15

Olvasónk nem elégedett az új parkolóautomatákkal

A minap olvastam a DN-ben az új parkolóautomatákról szóló írást. Elfogadom, tapasztaltam, hogy a régi automaták hibaaránya szükségessé tette a cserét. Azzal már vitatkoznék, hogy a rövid működési időszakban a százas nagyságrendű panasz kevésnek, vagy soknak számít, figyelembe véve, hogy nem minden bosszús parkoló fordul az üzemeltetőhöz – kezdte levelét egyik olvasónk.

DN

Forrás: MTI Fotó

Fotó: Sóki Tamás

A régi automatáknál sosem tapasztaltam sorban állást, ellentétben az újakkal. Nem hiszem, hogy ez csak a tapasztalatlanság számlájára írható.

Az érintőképernyők – főleg hidegebb időben – idegesítően lassúak és érzéketlenek. Akinek pedig nem szokott a keze ilyesmihez (pl. a vásárcsarnoknál megforduló idősebb, vidéki emberek), az valószínűleg később is lassan és nehézkesen kezelik majd.

Újdonság és plusz idő a régiekhez képest a rendszám bevitele. Ezt adatvédelmi okból aggályosnak tartom. Miért kell lehetőséget adnom egy szolgáltatónak arra, hogy a mozgásomat, parkolásaimat számomra ismeretlen céllal nyomon követhesse?

Szintén plusz idő a jármű típus kiválasztása is. Ellenőrzésre enélkül is lehetőség lenne a befizetett összeg és a parkolás időtartama alapján.

Az rendben van, hogy megbízhatósági okból az új készülékek nem adnak vissza, de erről sincs megfelelő figyelemfelhívás. Az első parkolásomkor én is buktam ezen 150 Ft-ot, ami még mindig nem ért meg egy reklamációt.

Pozitívum, hogy bankkártyával is használhatók az automaták, de megint csak figyelmen kívül hagyták, hogy még mindig sokan nem használnak bankkártyát.

Végül még egy bosszantó apróság: a viszonylag vékony parkolójegy szépen besimul az ívelt kiadó nyílásba az ajtó nyitása után, az autósok pedig morgolódva kaparásznak utána. Egyszóval annyira azért nem rózsás a helyzet szerintem. R. P.

A parkolási rendszert üzemeltető Biokom NKft. válasza a következő:

A levelében felvetett rendellenességek megszüntetése folyamatosan zajlott az utóbbi hetekben, azok túlnyomó részét sikerül kiküszöbölni. A megkeresések legnagyobb része az automaták kezelésével kapcsolatos félreértés miatt történt. A kezdeti napi 100 megkeresés ma már csak 5–20 között van, ez iparági tapasztalatok szerint nem mondható jelentősnek, tekintve, hogy napi 4-5 ezer jegyet vásárolnak. Ezzel együtt igyekszünk minden felvetett problémát orvosolni. Az érintőképernyők újrakalibrálását elvégezte, illetve a berendezésben a gyárilag szállított papírt vastagabbra cserélte a szállító.

Számos korábbi félreértés kezelhető a jövőben annak köszönhetően, hogy a jegyen a rendszám is olvasható. Ennek oka, hogy ügyfeleink olykor elfelejtették az autóba visszavinni a parkolójegyüket. E helyzetek a jövőben egyértelműen igazolhatóak lesznek, és a keletkezett pótdíjakat vissza tudjuk vonni.

Mindezeken túl Társaságunk jogosult a rendszám adatok kezelésére, és a vonatkozó törvényi, adatvédelmi előírások szerint, azoknak megfelelve kezeli a birtokába jutott adatokat.

Az automata pénzvisszaadási funkciójának hiányát a gép a jegyvásárlás folyamata során egyértelműen jelzi az autósoknak. Bízunk benne, hogy folyamatos fejlesztő munkánk eredményeként hamarosan a levélíró is elégedett ügyfelünk lesz!

Biokom NKft.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában