postabontás

2021.04.12. 14:40

Az olvasó javasol: a város hasznosíthatná a területet

Név és cím a szerkesztőségben

Forrás: shutterstock

A Dunántúli Napló Postabontás rovatában több terjedelmes cikk is foglakozott a Pécsújhegyi szénmosó és Széchenyi akna közti bányavasúttal kapcsolatos problémákkal, és azzal, hogy a MÁV a kötelező parlagfű-mentesítésen kívül nem hajlandó foglalkozni a felvetett kérdésekkel. Elbontotta a hivatalos célt szolgáló lépcsőt is ahelyett, hogy felújította volna.

Sokunk számára érthetetlen az is, hogy ennek a pályaszakasznak miért csak egy része képezi még mindig a MÁV tulajdonát – jelesül a volt szénmosótól az András- és Széchenyi aknai vasúti elágazásig. Miért nem adja át a városnak, amelynek számtalan lehetősége lenne a hasznosítására?

Így többek között elbonthatná a Hársfa utcai vashidat, valamint a Blaha Lujza utcai viaduktot. Elhordhatná a két híd közötti töltést, lehetővé tenné ezzel a Papkert és Kígyó utca csatlakozását a Blaha Lujza utcán át a Hársfa utcával – megszüntetve ezzel a két terület közti „vadrezervátumot”. Útkorrekcióval megszüntethetné a Május 1. utca és Hársfa utcai csomópont balesetveszélyességét. Továbbá a Zsolnay utcától a Komját Aladár utcáig eltüntethetné a vasúti töltést, ezáltal pedig értékes építési területet nyerhetne a város.

Itt is, mint sok más helyen, nagy szükség lenne bevonni az egyetem erre szakosodott tanszékeit, hogy dolgozzák fel az említett vagy még számításba jöhető lehetőségeket a terület hasznosítására, esetleg a Pro Urbe által elkészített terveinek figyelembe vételével.

Név és cím a szerkesztőségben

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában