Kicsinálták a buszközlekedést, most mással próbálkoznak a városvezetők

Bóka Máté Ciprián

Sokkal több autó van Pécsen mint évtizedekkel ezelőtt, többen vagyunk az utakon, több kompromisszumra kényszerülünk. Aki a külső területeken él és a város központi részén dolgozik, a megélhetése, az iskolába, óvodába járó gyermekek miatt közlekedik kocsival, nyilván senki nem szeret benzinre, gázolajra költeni – a parkolásért sem szívesen fizetünk. 

A parkolást ezért népnevelésre szokták használni a politikusok azzal, hogyha minél több helyszínt fizetőssé tesznek, akkor majd az autósok leteszik az autót. De egy kisgyereket nem lehet otthagyni egy hétre az iskolában, óvodában, ügyet is intézünk, a munkahelyre is érdemes bemenni (bár a pécsi balos politikusnál ez nem szempont).

Ilyenkor jön a válasz: menjen gyalog, kerékpárral, vagy busszal! Igen, egy álomvilágban a szomszédok is megbeszélik a közös bevásárlást, csak a legközelebbi iskolába járnak a gyerekek, akik persze különórát sem vesznek, mert az gyalog már nem fér bele az időbe. 
A bicikli egészséges, csakhogy egy 14 év alatti gyereket nem szívesen engedünk ki az útra egyedül, szülő legyen a talpán, aki úgy tudja koordinálni a napi teendőit, hogy 2-3 gyereket szállítson maga kerékpárral jelenleg. 
A megoldás nyilván a normális buszközlekedés lenne, de azt éppen Péterffy Attila polgármesterék intézték el a járatcsökkentésekkel, a kimaradozó buszokkal. Négy év alatt bizonyították, hogy velük esély sincs normális városi közlekedésre, ők csak drágán bérelhető balesetveszélyes rollereket hoztak.