Postabontás

2023.10.23. 07:40

Összeomlóban a pécsi helyi közlekedés - vélekedik olvasónk

Az önkormányzat által üzemeltetett Tüke Busz Zrt. berkein belül uralkodó káoszról szeretnék megosztani egy tanulságos történetet, amely pontos látképet mutat arról, hogy miért is van összeomlóban a pécsi helyi közösségi közlekedés.

Wald Kata

Fotó: Simon Kadula

Egy olyan júliusi buszút miatt, amivel kapcsolatban kérésemre már a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. is megerősítette írásban a Tüke Busznak és nekem is, hogy érvényes online jeggyel rendelkeztem, a közlekedési társaság egy egyre csak növekvő összeget követel rajtam, pótdíj címen. Az utazás alkalmával az érvényesítés után a jegyet felmutattam a sofőrnek, de én nem néztem meg, milyen ábra szerepel azonosításként az appban. 

Ezt követően érkezett az ellenőr, akinek semmit nem tudtam felmutatni az üres alkalmazáson kívül, mert semmilyen adat nem szerepelt benne az érvényesített jegyemről. Az ellenőrnek mondtam, hogy a sofőrnek felmutattam,  de miután ő nem figyelte, így tőlem kérdezte meg, milyen ábra volt a telefonon. Én sem tudtam megmondani, mivel csak a sofőrnek mutattam fel. Így kaptam egy csekket és egy kötelezvényt, amit aláírtam, mert nem lett volna időm belemenni az ezzel kapcsolatos konfliktusba ott és akkor a helyszínen. 

További oka volt az aláírásnak, hogy az ellenőr félretájékoztatott azzal kapcsolatban, hogy a problémával kereshetem az ügyfélszolgálatot és ők majd segítenek tisztázni a helyzetet. A kötelezvényen az szerepel, hogy érvényes jegyet bemutatni nem tudtam, nem pedig az, hogy nem is rendelkeztem vele. 

Mire hazaértem, az appban az előzmények között megjelent korábban már érvényesített jegyként az, amit a buszon nem tudtam bemutatni. Az ügyfélszolgálaton a jegy bemutatása és pár ellenőrző kérdés után azt a választ kaptam, hogy az ügyintézőnek erre nincs hatásköre, és írjak egy e-mailt az általa megadott címre. Ezután hosszú levelezés következett, amelyben elküldtem minden adatot és csatoltam a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által küldött e-mailt, amiben megerősítik, hogy érvényes jeggyel rendelkeztem, illetve csatoltam képeket a Mobiljegy app-ból. 

A válasz szerint utólagos jegybemutatás nincsen, illetve a felelősséget azzal az érvvel próbálták tovább tolni, hogy az online jegyrendszer nem a Tüke Busz-hoz tartozik, ezért hiába keresem őket. Ezen kívül elküldték többször az utazási feltételeket, amiket nem sértettem meg egyetlen pontban sem. Eközben levélben csekket küldtek egy még nagyobb összegről. Miután az utolsó e-mail-re az ígért 30 napon belül sem válaszoltak a Békéltető Testülethez fordultam, amely október 31-én tart meghallgatást. Egyelőre még mindig reménykedek, hogy érvényt tudok szerezni az igazamnak. 

Név és cím a szerkesztőségben

Ha érdekeset látott, hallott, mondja el nekünk! A 06 30/3511-111-es számon várjuk hívását minden hétköznap 8 és 16 óra között.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!