Postabontás

2022.05.26. 07:58

Olvasói levél: villamos segítene hatékonyan a parkolási gondokon

Amikor Pécs elnyerte a kulturális fővárosi címet, az egyik legnagyobb eredmény a Kodály Központ lett. Köszönet érte, bárkinek az ötlete is volt!

Dunántúli Napló

Forrás: Pannon Filharmonikusok Facebook oldala

Fotó: Dekany Zsolt +36303199550

Ez a hangversenyterem olyan jól sikerült, hogy Kocsis Zoltán egyik koncertje alkalmával a prológban elmondta, hogy ő minden pécsi meghívásnak örül, mert „ a Kodály sokkal jobb, mint Budapesten a MÜPA”. Utóbbi szerinte nagyon nagy, s azt mondta, hogy az Ezrek szimfóniája vagy a Mojszejev együttes számára jó, egy normál koncertnek viszont nincs olyan közeli élménye a zenekar, a szólista, a karmester és a közönség között, mint Pécsett, a Kodályban. 

Való igaz: a Kodályban egy koncert igazi élmény. És most jön a „no, de”! A koncertre járók tudják, hogy az a parkoló, amit a hangversenyteremhez terveztek, oly kicsi, hogy ott az központ rendezvényeire érkező autóknak egy bizonyos hányada fér csak el. Csak a jóhiszemű rendőröknek köszönhető, hogy a koncertek ideje alatt az egyébként tilos helyen várakozni kényszerült autósokat nem büntetik meg. 

Egy élelmes „parkolóőr” a szomszédos élelmiszerdiszkont parkolójába „kiszorult” koncertre érkezőktől 300 forintot kér, mondván, hogy ez a parkoló csak az áruházba érkezők számára ingyenes. Aranyos! 

A hangversenyterem parkolóját bővíteni nem lehet, mert jobbára áruház, Tudásközpont, kollégium foglalja el a helyet, keletről a Balokány-tó, délről a vasút. Nos, itt a megoldás: a parkoló déli részén egy minimális töltésen van egy villamosított vasúti sín. Ha itt kiépülne egy kulturált alkalmi megálló és ehhez csatlakozna egy fedett járda a hangversenyterem északi-keleti bejárójához, akkor megszűnne a parkolási gond, hisz egy erre a célra felújított, patyolattiszta csuklós villamos sok-sok embert ide tudna hozni. 

Ez a villamos a Kodály Központ és a főpályaudvar között közlekedne, ahová a városi járatokkal mindenhonnan elérhető lenne ez a helyi járat. Sín van, villamos felsővezeték van, a soproni vagonfelújító üzem biztosan ki tudna állítani egy erre a célra méltó, egyteres kocsit. Például egy kombi villamost, a szükséglethez igazodó rövidebb kivitelben. 

Mivel a Kodály Központ is jelentős állami támogatással működik, ezt a megközelítési módot is nyilván állami támogatással lehetne csak megoldani, mert a jelenlegi pécsi balos városvezetés csak a saját díjazásával van elfoglalva, a két év alatt semmilyen közcélú saját beruházása nem volt, azaz rájuk számítani sajnos nem lehet. 

Az sem kizárt, hogy ezt a helyi közlekedési eszközt napközben, illetve reggel és munkaidő végeztével keleten Kozármislenytől, nyugaton az ércbányász lakótelepig meg lehetne hosszabbítani. Sín és felsővezeték adott. 

dr. T. T. 
 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!