Történelmi lehetőség előtt

2024.01.07. 20:00

Csizmadia: nem csak tétlenül nézni, tenni is kell a pécsi gazdaságért

Amíg a jelenlegi városirányítók nekiláttak háborúzni a Pécs környéki agglomerációval, a kormánnyal és a befektetőkkel, addig Csizmadia Péter fideszes frakcióvezető egészen más irányt szabna a vármegyeszékely gazdaságának. A nemzeti oldal szerint Pécs a következő időszakban történelmi lehetőséget ragadhat meg egy új vezetéssel – de elmulaszthatja ezt, ha marad a jelenlegi rezsim.

Bóka Máté Ciprián

Fotó: Laufer László

Miután kiderült, hogy a pécsi baloldali önkormányzatot kereste meg először a világ legnagyobb elektromos autógyára, a BYD, de a város lehetőséget nem tudta a megragadni, és egyébként is befektetőellenes határozattal riogatja a beruházókat, különösen lényeges lesz az, hogy a következő ciklusban ugyanez a szemlétet uralkodik-e a városházán, vagy pedig 180 fokos fordulat következik be. Csizmadia Péter, fideszes frakcióvezető szerint új alapokra helyezi a város gazdaságfejlesztését a jobboldal, amennyiben a nemzeti oldalnak szavaznak bizalmat júniusban pécsiek. 

Ha gazdaságfejlesztésről van szó, akkor mindig érdemes a nagyobb képet nézni.

 Amivel kapcsolatban nemrég döntés született, az az, hogy Nyugat-Baranyában fogják létrehozni a dél-dunántúli régió egyik legnagyobb ipari parkját – mondta Csizmadia Péter. – Ez olyan lehetőségeket teremthet Pécs számára, beleértve a baranyai térséget, illetve Dél-Somogyot, amely több ezer új munkahelyet eredményezhet a közeljövőben. A Pécsett működő vállalkozások számára pedig egy olyan opciót, hogy beszállítókként jelentős számú megrendeléshez juthatnak, aminek hozadékaként ők is újabb munkahelyeket tudnak teremteni.

 A fenti érvrendszerből pedig az is kiderül, hogy közvetlenül a pécsi önkormányzat büdzséjéhez nagyobb iparűzési adó befizetéssel tudnak így hozzájárulni a vállalkozások. 

– Látva a mozgásokat a régióban, a mohácsi nemzetközi teherkikötőnek, az új mohácsi hídnak a fejlesztését, az M6-os autópályának az országhatárig történő elvitelét, a 67-es útnak a fejlesztést és az M7-sztrádával való összeköttetését, a pogányi repülőtér várható fejlesztését, akkor ezek alapján a vízi, a közúti és a légi közlekedés terén olyan infrastrukturális feltételek jönnek létre, amelyek megalapozhatják a város jövőbeni térségbeli felemelkedését – mondta. Hozzáfűzte: „Pécs végre valóban centrumként tud majd megjelenni a gazdasági térképen: nem valaminek a széle leszünk, hanem a közepe, és ha a határon átnyúló térséget is figyelembe vesszük, akkor közel másfél milliós gazdasági térségről van szó.”

A nemzeti oldal politikusa szerint a régióközpont városa így ennek a gazdasági övezetnek az oktatási és gazdasági centruma, a zászlóshajója lehet. 

– A következő évtizedet tekintve optimista vagyok. A fejlődésben Pécs városának is aktívan közre kell működnie, nem pedig csak szemlélnie, hogyan zajlanak az események a környéken, mert akkor a legjobb fejlesztések nem itt fognak koncentrálódni, és a gazdasági térségnek más városok lesznek az elsődleges haszonélvezői – érvelt a nemzeti oldal városi frakciójának a vezetője. 

Mint megírtuk, Hoppál Péter pécsi fideszes parlamenti képviselő a szerdai évindító sajtótájékoztatón közölte: a helyi baloldali városvezetés „legnagyobb kártételét a világ legnagyobb elektromos autógyárának, a BYD-nek idetelepülésének az elmulasztása jelentette. A cég először Pécsett tájékozódott, a Nemzeti Befektetési Ügynökség először Pécsre hozta a tulajdonosokat, de a városvezetés nem volt képes lehetőséget kínálni arra, hogy ez a világraszóló beruházás, ami több ezer munkahely teremtését és milliárdnyi iparűzési adó fizetését jelentette volna, Pécsre jöjjön.”

A beruházást egy másik baloldali városvezetés régióközpont, Szeged nyerte el, Pécs nem tudott élni ezzel a történelmi eséllyel. A Világgazdaság decemberben számolt be arról, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hivatalosan is megerősítette: Magyarországon építi fel első európai gyárát a kínai BYD. A világ legnagyobb elektromosautó-gyártója Szegeden húzza fel az üzemét, ahol nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat gyártanak majd. A beruházás a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása a külügyminiszter szerint.

A pécsi önkormányzat egyébként egyelőre nemhogy a régióban nem tud érvényesülni, hanem még a szűkebb pécsi kistérséggel is háborúzik. A baloldali vezetésű pécsi önkormányzat május végén – a pécsi jegyző vizsgálata szerint is jogszerűtlenül – inkasszált 405 millió forintot a Pécsi Többcélú Agglomerációs Társulás (PTAT) bankszámlájáról, és azt a mai napig nem adta vissza. Az ügyben hivatali visszaélés miatt nyomozást rendeltek el. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában