Baranyai körkép

2018.11.28. 07:00

Nem akarják, hogy a kukában kössenek ki a reklámújságok

Míg van olyan, aki ki nem állhatja, ha a postaládájába reklámújságokat dobnak, mások azt nehezményezik, hogy ők miért nem kapnak. Megpróbáltunk utánajárni, hogy a terjesztéssel vannak-e gondok, vagy az üzletpolitikán változtattak a multik.

Az elmúlt héten több olvasónk is azt panaszolta, hogy hozzájuk nem jutnak el az akciókat hirdető reklámújságok.

– Sajnos néhány hónapja a reklámújságokat, akciós füzeteket csak elvétve, vagy egyáltalán nem kapjuk meg – írja olvasónk, aki szerint ez Pécsett, a közép-meszesi városrészt, a Budai vám–Komlói út–Dobó István utca környéki részét is érinti. Mint mondta, régebben két férfi hordta ezeket az újságokat heti rendszerességgel. Azonban elmondásuk szerint valaki olcsóbban vállalta a terjesztést, így a korábbi partnerrel felmondták a szerződést.

– Lehet, hogy az ajánlat jobb volt, de a terítés szinte teljesen megszűnt. Könnyen előfordulhat, hogy csak felveszik az újságokat, majd azok a szemetes- edényekben végzik – bosszankodik olvasónk. Újhegyen, a Bor utcában lakó előfizetőnk is arról számolt be, hogy már híre sincs a reklámújságoknak.

Megkérdeztünk néhány nagyáruházat, ellenőrzik-e, hogy a vásárlóiknak készülő szórólap valóban eljut-e a potenciális vevőkörhöz. Az egyik legnagyobb áruház sajtóosztályától kapott válasz szerint a terjesztés minőségét heti szinten többféleképpen ellenőrzik, emellett a beérkező vásárlói panaszokat is kivizsgálják. A vásárlók egyébként az áruházak vevőszolgálati pultjánál tudják jelezni, ha nem kaptak újságot. Az áruház válaszából az is kiderül, hogy nem csökkentették a terjesztési területet.

A másik nagy multicég ezzel szemben igyekszik „optimalizálni a terjesztési területet, hogy a lehető leghatékonyabban tudják meghatározni a példányszámokat”. Az eladók néhány hete megkérdezik a vevőik irányítószámát is, ennek célja, hogy megtudják: a vásárlóik mely területekről érkeznek és ez alapján tovább tudják finomítani a terjesztési területeket. Ezzel – mint írják – a környezet terhelése is csökkenthető, ami fontos vállalati célkitűzésük.

Jövőre változtatásra kényszerülnek

Minden család évente 26 kilónyi áruházi reklámújságot kap a postaládájába az egyik internetes szakportál szerint. Most a kormány jelentős díjemeléssel szorítaná vissza a környezetet terhelő, sok ezer tonnányi papírhulladékot jelentő akciós újságokat azzal, hogy január elsejétől a jelenlegi kilónkénti 84 forintos környezetvédelmi termékdíjat 304 forintra emelné. A jelentős emelés nemcsak a környezetvédelmet befolyásolná alaposan, de a vásárlási szokásokat is. Kérdéses, hogy marad-e minden a régiben és az áruházak a többletköltségüket ügyesen beépítik-e a termékek árába, vagy csökkentik a példányszámot, esetleg magazinra váltanak? Utóbbira ugyanis nem vonatkozik a környezetvédelmi termékdíj, ha a lap nagyobb részét tartalommal töltik meg hirdetés helyett. Egyre több reklámújság-portál található az interneten, ahol rengeteg kiadvány kényelmesen áttekinthető. Ráadásul egyre több cég fejleszt saját mobilalkalmazást reklámújsággal, bevásárlólistával, áruházkeresővel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!