Baranyai körkép

2018.12.08. 16:45

A horgászok engedélyéhez is kell majd az adókártya

Bővül az adóigazolvánnyal intézendő ügyek köre 2019-től, például már a jövő évi horgászkártya kiváltásához is szükség van az adóazonosító jelet igazoló okmányra.

W. K.

Fotó: Laufer László

A munkavállalással, ingatlan- vagy gépjármű-adásvétellel kapcsolatos ügyintézés már most sem lehetséges adókártya nélkül a kormányablakban, az ügyvédnél vagy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatain. Köztudott, hogy ma Magyarországon a hivatalos ügyek többsége csak adókártyával intézhető.

Abban az esetben, ha valakinek nincs adóigazolványa, esetleg elvesztette, ellopták, vagy éppen megváltoztak az adatai, a NAV honlapjáról letölthető T34-es adatlapon lehet a kártyát igényelni. Az adatlap benyújtható elektronikusan az Ügyfélkapun keresztül, vagy papíron – akár személyesen, akár postázva – az ország bármely NAV ügyfélszolgálatán vagy a Kormányablakokban működő NAV-ablakokban.

Ingyenesen állítja ki az adóigazolványt az adóhivatal, ha első igazolványról van szó, ha adatváltozás miatt kérik a cserét, vagy ha ellopták az okmányt. Háromezer forintba kerül a pótlás azonban, ha a kártya elveszett, esetleg megrongálódott vagy megsemmisült. Fontos tudni, hogy a talált vagy megrongálódott adókártyát el kell juttatni a NAV-hoz.

Idén a horgászoknak is érdemes lesz ellenőrizniük, hogy megvan-e az igazolványuk, arra ugyanis mindenképp szükségük van a jövő évi horgászkártya kiváltásához. Az adóhivatal az igényléstől számított tizenöt napon belül elkészíti és postázza az adókártyát, de szükség esetén az adóazonosító jelről igazolást állít ki, ami helyettesíti a kártyát mindaddig, amíg azt meg nem kapja az ügyfél.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!