2021.06.18. 11:30
Pécsi iskola csapata nyerte meg az országos Szellemi Diákolimpiát
A Mező Ferenc Szellemi Diákolimpia idén online zajlott. A kérdések az olimpiai versenyeken elért magyar és nemzetközi vonatkozású eredményekre vonatkoztak, pécsi iskolások nyerték meg a megmérettetést korosztályukban.
Forrás: Földvári Zoltán
A járványhelyzet miatt idén nem személyesen, hanem online formában rendezték meg a Mező Ferenc Szellemi Diákolimpia felmenő versenyeit, valamint a döntőt is. A június eleji megmérettetésen a csapatok a Magyarország diákolimpiai bajnoka címért versenyeztek.
A pécsi Bártfa Utcai Általános Iskola csapata sorozatban tizedszer jutott be az országos döntőbe. Az őszi internetes fordulókat az első helyen zárva kvalifikálták magukat a legjobbak közé. Itt mérkőzhettek meg a többi 11 döntős iskolával, ahol a Magyar Olimpiai Bizottságtól kapott Magyarock pólóban versenyeztek. A versenyt a Bártfa diákjai először nyerték meg, elsők lettek a III–IV. korcsoportban. A csapat tagjai voltak: Fodor Péter, Reszler Zsombor és Szöllősi Csaba. A felkészítő tanár pedig Földvári Zoltán volt, aki beavatott minket a versengés részleteibe.
Mint megtudtuk tőle, az idei témák röviden a következők voltak: az 1964-es tokiói nyári olimpia magyar eredményei; magyar öttusázók az olimpiai játékokon; Magyarország olimpiai bajnokai (1896–2018); nyári és téli olimpiák kabalái. S mindegyik témához tartozott képfelismerés is.
– Az első négy fordulót hibátlanul teljesítették, és a leggyorsabbak is voltak, az utolsó forduló előtt szinte behozhatatlan volt már a fiúk előnye. Végül nagy fölénnyel sikerült nyerniük – fogalmazott Földvári Zoltán.
Az olimpiatörténeti vetélkedőn egyébként négyfős csapatok indulhatnak, ezért is nagy szó, hogy a háromfős csapat – főleg két ötödikes taggal – győzni tudott. De a fiúk, mint megtudtuk, mindent megtettek a győzelem érdekében, az iskolabezárás idején is részt vettek az online felkészítő foglalkozásokon.
A tanulók sikere tehát valóban egyedülálló, gondoljunk csak bele, milyen lexikális tudás szükséges ahhoz, hogy valaki fejből tudjon minden nyári és téli olimpiai aranyérmest. Legtöbben alig tízet sem tudnánk összeszedni.
– Ők eddig is kedvelték a sportot, s szerintem most ezek után még jobban megszerették – zárta le gondolatait a tanár.
Online testnevelésórákat is rendszeresen tartott
A testnevelő tanártól megkérdeztük azt is, hogy a járványhelyzet idején hogy oldották meg a tesiórákat. – Az első osztályosokat és a felsősöket tanítom. A kicsiknek csak küldtem feladatokat és videókat, és arra kértem őket, hogy lehetőségeikhez mérten csinálják meg őket. Az elején a nagyoknak is küldtem az anyagokat, majd áprilistól hetente tartottam online órákat is – mondta Földvári Zoltán. – Ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy a tornateremben előkészültem, bekapcsoltam a laptopot, és mindig választottam egy-egy olyan – vagy vicces, vagy erősítő – feladatot, amit megcsináltam. Azt persze csak bemondás alapján tudtam ellenőrizni, hogy ők megcsinálták-e. De hittem nekik, mert mindig arra tanítottam őket, hogy maguk miatt csinálják, ne miattam.