koronavírus

2021.10.10. 07:00

Több vendéget fogadtak az éttermek a szezonban

A vendéglátóhelyek igyekeztek jól venni az akadályokat, még akkor is, ha kevesebb dolgozóval kényszerültek vinni a mindennapokat.

Rajnai-Zsíros Krisztina

20210830 Szekszárd Fotó: Mártonfai Dénes Tolnai Népújság MD Vendéglátás Illusztráció Szekszárd Szász étterem. képen: Németh Viktor felszolgáló

Fotó: Mártonfai Dénes

Érezhető volt nyáron, hogy a járványhelyzet miatti bizonytalan külföldi utazások helyett a legtöbben belföldi nyaralást terveztek és itthon mozdultak ki. Ezt segítette elő a kormány veszélyhelyzetben meghozott intézkedése is, hogy a Széchenyi-pihenőkártyán lévő összegeket a szállás, vendéglátás és szabadidős kategóriában átjárhatóvá tette. Ezzel a családok arra költhetik a kártyán lévő összegeket, amire szeretnék.

Az éttermekbe is többen érkeztek és olyan vendégek is fogyasztottak, akik egyébként szinte soha nem fordulnak meg vendéglőben. Ennek a vendéglátósok egyrészt örültek, hiszen ez azt segítette elő, hogy az éttermek minél gyorsabban helyrerázódjanak, másrészt viszont ez a helyzet gyakran generált olyan problémát, amelyekkel nehéz megküzdeniük az üzletvezetőknek. Amikor ugyanis egy gyorsétteremhez, vagy házhoz szállításhoz szokott vendég leül az asztalhoz, akkor gyakran türelmetlenül fogadja, hogy várni kell, amíg az étel elkészül, illetve sokan nem veszik figyelembe azt sem, hogy nem csak ők fogyasztanak, tehát ha nincs ott azonnal a pincér az asztalnál, már negatív véleményt alkotnak, melyet megosztanak a nyilvánosság előtt is. A rossz vélemény gyorsan terjed, a vendéglátó pedig nem tudja megvédeni magát.

A téma kényes, így nem véletlen, hogy annak ellenére, hogy ezt a legtöbb vendéglátóhely érzékeli, nem szívesen nyilatkoznak az étteremvezetők erről.

– Szeretnénk egy olyan világban élni, ahol ezek a helyzetek egy beszélgetéssel korrigálhatók. Nem internetes zárt csoportokban kitárgyalva, arctalanul, név nélkül, igaztalanul, törölhetetlenül minősítve egy helyet, hanem a helyszínen találni megoldást a helyzetekre – fogalmazott az egyik baranyai étterem-tulajdonos.

Továbbra is jelentős a munkaerőhiány a szektorban

Lapunkban már írtunk arról, hogy egyre nagyobb a munkaerőhiány a szektorban, a konyhára és a placcra is alig találnak munkavállalót az étteremvezetők. Van olyan vendéglátóhely, amely emiatt kénytelen volt a szolgáltatásait csökkenteni, és a nyitvatartásán változtatni, más igyekszik magasabb bérezéssel magához csábítani a szakképzett munkaerőt, ez azonban azzal jár, hogy az árakon is emelni kell. Olvasónk a cikkre reagálva azt írta, a munkaidő (hétvégézés, rendezvényekkor hajnalig tartó munka) miatt a probléma a tulajdonosok miatt van. A szektorban azonban évtizedek óta ilyen munkaidőket határoznak meg, hiszen a vendéglátós akkor dolgozik, amikor mások pihennek, szórakoznak.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!