Új menetrend

2021.11.16. 14:54

Decembertől nem közlekedik a Tubes InterCity

Amint arról már lapunk beszámolt, idén nyáron a tervezett decemberi vasúti menetrendet online lehetett véleményezni. Ezen ötletek egy részét a közszolgáltatást megrendelő Innovációs és Technológiai Minisztérium beiktatta az új menetrendbe.

Zs. J.

Budapest, Déli pályaudvar 2020.02.13. MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija foto: Kallus György/Világgazdaság

Fotó: KALLUS GYORGY

A baranyai vonalakat is érinti a változás, van pozitív és negatív kicsengése. Korábban többen panaszkodtak, hogy a Dombóvár–Komló vonalon csak egy vonatpár közlekedik naponta. Ennek hatására az új menetrend szerint négy pár vonat közlekedik majd naponta Dombóvár és Komló között, alkalmazkodva a munkába járási igényekhez, illetve csatlakozást nyújtva a Budapest és Pécs, illetve Kaposvár közötti InterCity-vonatokhoz is. A Pécs–Villány–Magyarbóly vonalon a fő probléma a vonatok bizonytalan csatlakozása volt a pécsi IC-hez. A menetrendváltástól módosul a menetrend a vasútvonalon a kedvezőbb IC csatlakozási lehetőségek biztosítása érdekében, ezáltal a Pécsről Villány felé induló vonatok páros óra 36 perc helyett páros óra 50 perckor fognak indulni, a Villány felől Pécsre érkező vonatok pedig páratlan óra 22 perc helyett páratlan óra 7 perckor érkeznek. Sokak kérésére a Győrt Kaposvárral és Péccsel összekapcsoló Helikon Interrégió vonatok a jövőben megállnak majd Balatonfenyves alsón és Várdán.

Negatív, hogy Budapest és Pécs között az InterCity-vonatok indulási, érkezési ideje 5-10 perccel módosul, menetidejük néhány perccel növekszik. Az eddig többletvonatként közlekedő Tubes InterCity-vonatpár december 12-től megszűnik, így a kilenc helyett nyolc IC közlekedik a baranyai megyeszékhely és a főváros között. Zs. J.

 

Magyarországon gyártják az új kocsikat

A vasúttársaság kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű, XXI. századi igényeket kielégítő IC+ kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja. Jelenleg 57 másodosztályú IC+ jármű járja az ország vasútvonalait, Baranyát is. A 35 első osztályú bisztrószakaszos járműveket is Szolnokon gyártják. Az ütemterv alapján jövő év közepén fejeződhet be az első osztályú kocsik gyártása.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!