Húzzunk túrabakancsot!

2023.08.21. 17:30

Még van időnk megcsodálni a nyári színekben pompázó Mecseket

Ugyan újra beköszöntött a nagy meleg, de a kora reggeli órákban vagy délután azért érdemes túrázni. Már csak azért is, mert nem sokáig láthatjuk nyári pompájában a Mecseket, hiszen lassan beköszönt az ősz, és új ruhát ölt magára – ami persze szintén gyönyörűnek ígérkezik.

Czeczon Enikő

A kilátók mindig is vonzották a túrázókat. Talán azért, mert ezek olyan biztos pontok volt az erdőben, amelyekre, ha felkapaszkodunk, akkor betudjuk azonosítani, hogy pontosan hol is vagyunk. Meg persze azért is nagy az imádat irántuk, mert gyönyörű kilátás nyílik róluk a környékre.

Van a Mecsekben egy olyan gyönyörű hely – mondjuk ilyen számtalan van - amit Remeterétnek hívnak. Ez egy turistapihenő, amely könnyen elérhető busszal és autóval is. Egy nagy esőbeállót találunk a helyszínen, meg sok-sok tűzrakót, ahol sütögető fiatalokba vagy családokba futhatunk, amikor nincs érvényben tűzgyújtási tilalom. Hangulatos hely, amely tökéletes kiinduló pontja egy rövid túrának, a Sós-hegyi kilátóig.

Ez is egy olyan kilátó, amely mintha egy meséből került volna a Mecsekbe, és arra lenne hivatott, hogy tornyában őrizze az aranyhajú Rapunzelt. 1988-ban építették ezt a magas őrtorony szerű építményt. Mindig is népszerű kiránduló hely volt ez a turisták számára, de idővel leromlott az állapota, a tetőszerkezet megrongálódott, és egy időben balesetveszélyessége miatt be is kellett zárni az építményt.

De végül elkezdődtek a felújítási munkálatok és 2021-ben újra túrabakancsot húzhattunk, hogy ismét birtokba vegyük a Sós-hegyi kilátót. A munkálatok során megújult a tetőszerkezet, megoldották a villámvédelmet, az építményről eltávolították a graffitiket, és a kilátó környezete is megszépült. Egy szó, mint száz, újra csodálható lett a kilátó legfelső szintjéről a panoráma Pécsre, a Tubesre és a Jakab-hegyre.

Létezik egy másik kedvelt kirándulóhely is a pécsiek körében. 2022-ben egyszer túrabakancsot ragadtunk mi is húgommal, és elindultunk Éger-völgybe. Először persze megtettünk egy olyan kört tele cikk-cakkal, amit szerintem lehetetlen lenne újra csinálni. Pénzérméket is dobálhattunk volna, hogy irányt válasszunk, de végül nem tévedtünk el, csak messzire bolyongtunk. Amikor visszaérkeztünk a kiinduló pontunkhoz, akkor úgy döntöttünk, hogyha már ott vagyunk, akkor megnézzük az Éger-tetői kilátót is. Sajnos csalódnunk kellett, mert le volt zárva. Legutóbbi információk szerint erre statikai okok miatt volt szükség, így 2021-ben már nem lehetett felmenni a kilátóba.

Ha nincs is megnyitva a kirándulók előtt a kilátó, azért a környezete még gyönyörű. Az erdei bútorokkal felszerelt, tágas tisztás tökéletes választás egy jó kis piknikre, vagy arra, hogy a család apraja-nagyja kimenjen, és jól érezze magát a szabad levegőn. A gyerekeknek építettek játszóteret, homokozót is, de még tűzrakó is van.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!