2023.09.24. 20:00
Ismét 1500 millióval többet kapott Pécs, de a városvezetők szidják a kormányt
A baloldali önkormányzat dokumentumában az szerepel, hogy a központi pótelőirányzatok összesen 1500 millió forinttal növekedtek, ezért szeptember közepén neki is láttak a városi költségvetés módosításának. A kormányt azonban szinte állandó jelleggel szidják a városházán.
Fotó: Laufer László
Az év elején elfogadott költségvetési rendeletének módosítása kapcsán Péterffy Attila pécsi polgármester be is ismerte, hogy valóban több állami támogatás érkezett Pécsre, de szerinte ez „csak technikai módosítás”. A polgármester által ekképpen lesajnált „technikai módosítás” 1500 millió forintra rúg – tény, hogy csak egy bizonyos ügyvédi körre a baloldal pár év alatt 600 milliót költött el.
Csizmadia Péter fideszes frakcióvezető szerint az állami támogatások idén is emelkedtek. Aggasztó azonban, hogy az önkormányzati cégek, intézmények nem kaptak a várostól megfelelő összeget, de az iparűzési adóbevétel többletéből lenne arra forrás, hogy a szolgáltatócégeket, például a tömegközlekedést támogassák, hiszen a pécsiek joggal várják el, hogy a megvásárolt bérleteikért cserébe eljussanak munkába, iskolába, ügyeiket intézni.
– Egyelőre nem látják, hogy miként tudná az önkormányzat megfordítani a folyamatot, hogy végre emelkedjen a tömegközlekedés színvonala – mondta Csizmadia Péter, aki szerint a vállalat működési költségein kell faragni, a régi, öreg buszok üzemben tartását el kellene felejteni, a forrásokat a tömegközlekedés reformjára kellene fordítani.
Mint ismert, a fideszes frakcióvezető szeptember elején jelentette be, hogy amennyiben 2024-ben a választók a jobboldalnak szavaznak bizalmat, akkor változás lesz a pécsi közlekedésben is.
Három pontból álló megoldást is letett az asztalra. Azt javasolta, hogy haladéktalanul emeljék meg a Tüke Busz sofőrjeinek bérét, és igazítsák legalább a helyi konkurens busztársaság, a Volánbusz sofőrjeinek a béréhez, amivel megállítható lenne a buszvezetők további elvándorlása, ami a járatkimaradások egyik legfőbb oka. Ahhoz, hogy a szolgáltatás színvonala emelkedjen, új, a mai kor kihívásainak megfelelő, fenntartható, kényelmes és környezetbarát elektromos buszflottára van szükség. Ez utóbbihoz kapcsolódik a harmadik vállalás is, ami az elektromos járművek működtetését célozza, azok feltöltését városi napelemparkokkal oldanák meg.
A városi propagandát tömik pénzzel
A Pécsi Kommunikációs Központ 170 milliós idei támogatását nem tudta elfogadni a jobboldal, mert a cég által városi közpénzekből működtetett lapok le sem hozzák a nemzeti oldal közleményeit, vagy ha igen, akkor is nagyon korlátozottan. A vállalat pazarlóan működik és a közszolgálatiságnak sem felel meg – mondta Csizmadia.