2004.12.29. 00:00
Mulatságos panaszok
Szidjuk a közműveket okkal, ok nélkül. A tehetetlen düh mulatságos panaszok szülője lehet. Öszszegyűjtöttük a cégek legmulatságosabb bejelentéseit.
[caption id="" align="alignleft" width="128"] Az ügyfél elektromágnessel függeszkedett a plafonról, amikor áramszünet lett. Kártérítést követelt a szolgáltatótól.
[/caption]Öreg bácsi a fővárosi vízművek ügyfélszolgálatán: Tudja, aranyos, mikor szeretném magukat? Ha szeszt öntenének a vízbe! Az úr a megváltozott víz- és csatornadíjakról érdeklődött – meséli Péterffy Gábor, a cég kommunikációs vezetője.
Egy ügyfél a mérőállást akarta bediktálni. Az ügyintéző megkérdezte, hol áll az óra. – Hol állna, hát otthon! – hangzott a válasz. Ismét másvalaki az alkalmazott bejelentkezése után megkérdezte, igazi hanggal beszél-e. Egy asszony pedig arra kérte az ügyintézőt, hangosabban beszéljen, mert ő vidékről telefonál.
A Budapesti Elektromos Művek Rt. (Elmű) szintén őriz aranyköpéseket. – Vannak a rendes panaszok – mondja dr. Boross Norbert kommunikációs igazgató. – Ezek lehetnek prózai, zenés vagy verses formájúak. Kinek mit diktál az ihlete. Akad ügyfél, aki kottába írja bánatát, remélve, így jobban figyelnek majd rá. – Aztán vannak a feljelentők – folytatja dr. Boross. – Ők azok, akiknek minden szemet szúr, amit a szomszéd csinál. A következő csoport a feltalálóké. Az utolsó kategóriába tartoznak az üldözési mániások.
Egy férfinak az fájt, hogy utcájában felújították a közvilágítást. Hálószobájában éjszakánként megszűnt a jótékony sötét, neki pedig szemérmes ember lévén, világosban nem ment a házasélet. Egy doboz Viagrát követelt az Elműtől. A legfurcsább eset egy plafonon bóklászó férfié volt. Állítólag elektromágnessel függeszkedett a mennyezetről, amikor kikapcsolták a villanyt. Ő meg bumm, leesett. Jól megütötte magát. Hogy mit keresett odafönn, titok maradt. A kártérítést viszont dörgedelmesen követelte.
Napi több ezer bejelentés érkezik
Elmű ügyfélszám: 1 millió 300 ezerBejelentések évente: mintegy 4 millió
ügyfélszolgálat munkatársainak száma: mintegy 1000
Az ügyfélszolgálat és az informatikai rendszer éves költsége: milliárdos nagyságrend
FORRÁS: BUDAPESTI ELEKTROMOS MŰVEK RT.
Vízművek ügyfélszám: mintegy 2 millió
Megkeresések telefonon évente közel: 200 ezer
Személyesen: 86 ezer
Levélben: 60 ezer
Ügyfélszolgálat munkatársainak száma: 150
FORRÁS: FŐVÁROSI VÍZMŰVEK RT.