2011.12.05. 11:09
Nem jó csekken, késve fizetett - se áram, se fűtés
Egy pécsi kisnyugdíjasnál kikapcsolták az áramot, mert nem a megfelelő csekken fizette be tartozását. Az E.ON szerint minden szabályosan történt.
Egy kisnyugdíjból élő olvasónk kereste meg szerkesztőségünket végső elkeseredésében, mert az E.ON kikapcsolta lakásában az áramot, pedig kifizette a tartozását – igaz, kis késéssel. Most sem fűteni, sem főzni nem tud, illetve meleg víz sincs a lakásban.
Mint elmondta, nem tudta mindig határidőre kiegyenlíteni a számláját, ezért a következő hónapban kapott nyugdíjából fizette ki, általában 30 napos késéssel. Idén augusztusban azonban megbetegedett, s egy hónapnál is többet késett a befizetéssel, ezért felszólító levelet kapott az E.ON-tól, hogy fizesse be az elmaradást, mert ha a 60 napot meghaladja a késedelme, akkor kikapcsolják az áramot. Ekkor személyesen kért részletfizetést az ügyfélszolgálaton, de ott ezt elutasították. Ezt követően az önkormányzathoz fordult, ott kérvényezte a védendő fogyasztók közzé való felvételét, amit meg is tettek. Kölcsönt vett fel, ebből fizette be az elmaradást a kapott tárgyhavi csekken. Mégis kikapcsolták az áramot.
Az idős hölgy a kikapcsolást követően ismét megkereste az E.ON-t, és bemutatta a befizetett csekket. Mint megtudta, sajnos nem azon a csekken fizette be az elmaradását, amit a felszólítással küldtek, hanem a tárgyhavi csekken, és így az nem az elmaradás befizetésének felel meg.
Állítják, ez szabályos
Mint Varga Ivett, az E.ON kommunikációs munkatársa elmondta, a felszólítást követően az ügyfél befizetett egy hónapot, de ez nem a szeptember 5-én lejárt tartozása, hanem a november 8-án esedékes számlája volt. A befizetést nem a legrégebbi hátralékára könyvelik, hanem a ténylegesen kiegyenlített számlára.
– A kikapcsolási eljárás szabályszerű volt. Az ügyfélnek a visszakapcsoláshoz a hátralékot, valamint 21936 forint ki- és visszakapcsolási díjat kell befizetnie. Rendszeresen késve fizető ügyfeleinknek nem tudunk részletfizetést biztosítani. A hölgy nem védendő fogyasztó, ezzel kapcsolatos megkeresés nem érkezett hozzánk.