2014.01.14. 07:13
Februárban indul a pécsi elkerülő út építése
Februárban megkezdődik annak az 1,8 km hosszú útszakasznak az építése, ami az M60-at hosszabbítja meg az 58-as úttól a Kökényi útig – és amit a közlekedők várhatóan év végén már használhatnak is.
Egy több évtizede húzódó, a pécsiek és a városon átutazók számára állandó problémát jelentő kérdésre kerülhet pont: elkezdődik a Kertvárost elkerülő út megépítése.
A tervek, az engedélyek és az építéshez szükséges pénz is rendelkezésre áll, s eredményesen lezárult a kivitelező kiválasztását célzó közbeszerzési eljárás is. A részletekről kedden számolnak be a városházán.
Frissítve: Februárban indul a pécsi elkerülő út építése (a városháza közleménye a sajtótájékoztatóról)
Jövő hónapban megindul a kivitelezés az M60 gyorsforgalmi út 58. sz. főút-Kökényi út közötti szakaszán. Az 1,8 km hosszú, új nyomvonalon épülő utat a közlekedők várhatóan év végén már használhatják.A kivitelezés során az M60 autópályát az 58 sz. főúti csomóponttól kezdve 1,8 km meghosszabbítják, így lehetővé válik Pécs belvárosának az elkerülése. Az útszakasz az M60 autópályától 1 km hosszban 2x2 forgalmi sávon, majd a Kökényi út végénél, azaz az utolsó 800 méteren 2x1 forgalmi sávon épül majd ki. A Kökényi úton új körforgalmi csomópontot alakítanak ki.
„Az új útszakasz célja, hogy a Kertvárosra nehezedő forgalmat csökkentse” - közölte Csizi Péter, országgyűlési képviselő, Pécs alpolgármestere. „Ennek köszönhetően az autósok a kökényi útról vissza tudnak csatlakozni az M60-as útra a város érintése nélkül. Ez egy állomás. A városvezetés hosszú távú célja, hogy az autópálya egészen a horvát határig megépüljön” – tette hozzá a politikus.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „A közbeszerzésen nyertes vállalkozó, a legalacsonyabb ajánlatot benyújtó EuroAszfalt Kft. valamint a Soltút Kft. volt. A konzorcium 2014 februárjában megkezdi az előkészítő munkálatokat. Forgalomterelésre várhatóan árpilistől a Kökényi úton, az új körforgalmi csomópont kiépítésnél kell számítani. Az új nyomvonalon épülő út nettó kivitelezési összege 3.279.700.015 forint.”
A beruházás 3,2 milliárd forintba kerül, uniós forrásokból fedezik a költségeket, vagyis a város számára nem jár kiadásokkal. Tulajdonképpen a város határában megállt M6-os autópálya továbbépítéséről van szó az 58-as és a Kökényi út között. A két és fél kilométeres szakaszból egy kilométeren kétszer kétsávos lesz az új út, a Kökényi úton körforgalmú csomópontot alakítanak ki.
Az építkezés a korábbi közlések szerint legkésőbb az év végéig befejeződik, vagyis akkortól csökkenhet a Kertváros forgalma, amin csak részben segített az, hogy kitiltották a kamionokat.
A beruházás megvalósítása Orbán Viktor kormányfő egyik Pécsnek szóló választási ígérete volt. Az építkezés ügye a tavaly tavasszal Kémesen tartott kormányülésen is terítékre került, azt követően gyorsult fel a kivitelezés előkészítése, ami befejeződött, s most már a munkásokon a sor.
A kivitelezés során az M60 autópályát az 58 sz. főúti csomóponttól kezdve 1,8 km meghosszabbítják, így lehetővé válik Pécs belvárosának az elkerülése. Az útszakasz az M60 autópályától 1 km hosszban 2x2 forgalmi sávon, majd a Kökényi út végénél, azaz az utolsó 800 méteren 2x1 forgalmi sávon épül majd ki. A Kökényi úton új körforgalmi csomópontot alakítanak ki.
„Az új útszakasz célja, hogy a Kertvárosra nehezedő forgalmat csökkentse” - közölte Csizi Péter, országgyűlési képviselő, Pécs alpolgármestere. „Ennek köszönhetően az autósok a kökényi útról vissza tudnak csatlakozni az M60-as útra a város érintése nélkül. Ez egy állomás. A városvezetés hosszú távú célja, hogy az autópálya egészen a horvát határig megépüljön” – tette hozzá a politikus.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „A közbeszerzésen nyertes vállalkozó, a legalacsonyabb ajánlatot benyújtó EuroAszfalt Kft. valamint a Soltút Kft. volt. A konzorcium 2014 februárjában megkezdi az előkészítő munkálatokat. Forgalomterelésre várhatóan árpilistől a Kökényi úton, az új körforgalmi csomópont kiépítésnél kell számítani. Az új nyomvonalon épülő út nettó kivitelezési összege 3.279.700.015 forint.” -->