postabontás

2020.10.25. 12:39

Problémás a vonatok menetideje – panaszolja olvasónk

Oly sok bírálat éri a vasúttársaságot a Pécs–Budapest közötti vonatközlekedés folyamatosságát akadályozó vágányzár és az ebből adódó kellemetlenségek miatt, hogy most már szerintem lépnie kellene az összevont, MÁV–Volán vezetésnek – kezdi levélírónk.

Frantó

20200514 Győr Vonatos bliccelők sok kárt okoznak a vasútnak. Képen: a jegyvizsgáló ellenőrzi az utas Dr. Császár Zoltán menetjegyét Fotó: Nagy Gábor NG Kisalföld

Fotó: Nagy Gábor

Különösen most, a koronavírus-járvány ugyanis belátható időn belül várhatóan nem fog megszűnni, a vonatpótló autóbuszos átszállásoknál viszont a szükséges távolságtartás kivitelezhetetlen. Vagy megtanulnak a vasútépítők a bányászokhoz, alagútépítőkhöz hasonlóan éjszaka dolgozni, vagy le kell állítani – átmeneti időre – ezt a felújítási tevékenységet. Illetve van még egy megoldás, amit a Postabontásban valaki megemlített, miszerint át kell adni ezt a feladatot a kínaiknak, akik már amúgy is nagy gyakorlatra tettek, illetve tesznek szert a Kína–Európa-közti, több ezer kilométeres „Selyem út” nyomvonalán építendő vasúttal, illetve a közeljövőben épülő, a Duna túloldalán létesülő, Budapest–Belgrád dupla vágányú vasút építésével.

Az se elvetendő, hogy szorgalmazzuk a két város, azaz Pécs és Budapest között a dupla vágány kiépítését, amelynek elvileg az alépítménye Budapest és Dombóvár közt rendelkezésre áll, és csak azért nem tovább, mert Abaliget dupla vágányú alagútja csak a közeli évtizedekben jött létre. Továbbá a trianoni békediktátum miatt, az új határtól meghatározott távolságig vissza kellett bontani. Elfogadhatatlan, hogy a két város közti menetidő a száz év előtti időszakhoz képest alig változott.

Frantó

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!