2023.07.18. 21:30
Az automata pénztárgépekre panaszkodnak olvasóink
Az automata pénztárgépekkel kapcsolatban továbbra is megoszlanak az olvasói vélemények.
A kép illusztráció
Fotó: Dusan Petkovic
Olvasónk a következőt írta: - Négy zsömlét vettem, ötöt ütött be a pénztáros. Észrevettem, szóltam, törölte a hibás tételt. Nem feltételezem, hogy szándékos volt a tévedése. Mindenesetre azt gondolom, hogy az önkiszolgáló pénztáraknak, ha más nem, de legalább annyi haszna van, hogy biztos, hogy saját magának nem számol fel semmit tévesen a vevő. Tehát nincs szükség arra, hogy a pénztártól való távozást követően ellenőrizzük a blokkot. Amennyi időt elvesztegetünk a masina kezelésével, annyit nyerünk azzal, hogy az utólagos ellenőrzést elhagyhatjuk.
Más szerint a hagyományos kasszák nem helyettesíthetők. - Egyre több üzletben van önkiszolgáló pénztárak használatára is lehetőség, de szerencsére vannak olyan helyek is, ahol csak hagyományos kasszák üzemelnek. Egyszer záróra előtt mentem vásárolni egy olyan boltba, ahol automatákat is beállítottak, és már csak azokat lehetett használni. Mire a kakaós csigát a fotók közt megtaláltam, eltelt néhány perc. Aztán amikor láttam, hogy az ár valahogy nem stimmel, akkor kiderült, hogy a teljes kiőrlésűt, tehát a drágábbat jelöltem be, a hagyományos helyett. Nagy nehezen tisztázódott a félreértés, a következő akadály pedig a kijáratnál fogadott: a szatyrom mélyére dobott blokkot elő kellett keresnem, mert csak a vonalkódja leolvasásával nyílt ki a sorompó, és tudtam elhagyni a boltot. Ez így minden, csak nem stresszmentes bevásárlás.