2024.01.11. 07:40
Vasúti fejlesztések, és gyorsforgalmi út kellene! - mondja olvasónk
Fotó: Ádám János
Valami nagy baj van a vasúti közlekedéssel országszerte. Erre világított rá nemrég a DN Például rovatában megjelent írás: baj van nem csak az országos, de a pécsi vasúti közlekedéssel is, illetve a főpályaudvar épületében található, pontosabban nem található szolgáltatásokkal. Én is szomorú dolgokat állapítottam meg, amikor autóbuszra várva bemenekültem az eső elől az épületbe az egyik, fedél nélküli buszmegállóból. Az állomás épülete kongott az ürességtől. A folyosó végén lévő – valamikor jobb napokat látott helyiségben – egy zongora árválkodott, várva arra, hogy valaki megszólaltassa.
Úgy tűnik, országos problémával állunk szemben, hiszen kormánybiztost kellett kinevezni, aki rendbe teszi a vasúti közlekedésben jelentkező problémákat. Nem először merült fel bennem a gondolat, hogy szükség van-e erre az épületre akkor, amikor az utasok a gyakori vágányzárak és az ennek következtében megnövekedett menetidő miatt inkább választják a gépkocsival való közlekedést.
Azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy szükségünk van-e erre a műemlékjellegű épületre a jelenlegi formájában és funkciójával.
Nem lenne-e jobb a vasúti pályát lerövidíteni, a Budapest Kelenföldi pályaudvarhoz hasonlóan Mecsekalja-Cserkút állomásig? Az így felszabaduló vasúti pálya helyén pedig egy gyorsforgalmi út segítségével lehetne meggyorsítani a városba jutást. A Mohács–Pécs vasutat pedig vissza kellene vinni az eredeti indítóállomására, Üszögre. Véleményem szerint ezekkel az intézkedésekkel hatalmas területek szabadulnának fel. Megszűnnének a lehúzott sorompónál lévő várakozások, a felüljárók, a Balokányt kettévágó töltés. Továbbá létre lehetne hozni a mohácsi országúttól a vasúti pálya helyén a város nyugati végéig egy, a belvárosi forgalmat tehermentesítő gyorsforgalmi utat.
Frantó