Sport

2009.02.03. 18:20

Autósport: Nyitray Bélának majdnem ez volt az utolsó 24 órása

Harmadik helyen végzett a Dubaiban rendezett 24 órás autóversenyen az Endurance Club Hungary csapatának egyik pilótájaként a pécsi Nyitray Béla. De elsősorban annak örült, hogy egyáltalán élve megúszta.

K. Mayer András (DN)

A tavalyi ötödik hely után idén már a kategóriagyőzelmet célozták meg Nyitrayék, mert úgy érezték, kellően felkészültek a győzelemre. A Ford Fiesta az A1-eseknél (legkisebb kategória, 1600 köbcenti alatti autók) a legjobbnak számított, kifogástalan technikai háttérrel rendelkeztek, a volánnál is mind rutinos, a Dubai körgyűrűt már jól ismerő pilóták ültek (összesen négyen: Nyitray Béla mellett Gáspár István, Herter Gusztáv, Fekete Krisztián). Hogy miért nem sikerült mégsem nyerniük?

– Nagyon gyors, de egyben nagyon könnyű is volt az autónk, így többször is nekiütköztünk a falnak, de ezeket a hibákat mindig ki tudtuk javítani, nem okoztak problémát – emlékezett vissza a történtekre Nyitray Béla. – A verseny háromnegyedénél tartottunk, amikor éppen én vezettem, s olyan szituációba kerültem, amilyen autóversenyzővel élete során talán ha egyszer előfordul. Szorosan egy BMW mögött mentem, mert meg akartam előzni, amikor előttünk leesett egy Porsche ajtaja. Sajnos nem jelezték nekünk, a BMW-s meglátta, elhúzta a kormányt, ekkor pedig már közvetlen előttem volt. Száznyolcvannal mehettem, én is elrántottam a kormányt, amitől megcsúszott az autó, s frontálisan a falnak csapódtam.

Az autó természetesen tönkrement, s kevésen múlt, hogy Nyitray egyáltalán életben maradt a roncsban. Tizenöt-húsz másodpercig nem is tudott beszélni, csak nyögött, a biztonsági öv ugyanis az összes levegőt kiszorította belőle.

– Amikor megálltam, konstatáltam, hogy élek és benne vagyok az autóban. Aztán már azért szorítottam, hogy nehogy valaki belémvágódjon: kétszázas tempóval száguldottak el mellettem húsz-harminc centire a versenyzők. Végül ezt is megúsztam, a saját lábamon szálltam ki az autóból – elevenítette fel a balesetet Nyitray Béla.

Aki nem csak hogy életben maradt, még egy érmet is akasztottak a nyakába. A versenyből ugyanis már annyi kört mentek (pontosan 313-at a közel 5 kilométeres pályán), hogy abszolútban az 57., kategóriájukban pedig a harmadik helyen végeztek.

A súly-lóerő arányon változtattak a Fiestánál

„Nem kihegyezni kellett a 180 lóerős motort, hanem a hosszú távra felkészíteni, hogy az edzésekkel együtt bírjon ki negyven-ötven órát. A súly-lóerő arányon kellett változtatnunk, az ajtók, tető, motorháztető kicserélésével 1080-ról 830 kg-ra csökkentettük az autó súlyát. A motorhoz nem nagyon kell nyúlni, a gyári fejlesztéseknél azért ne akarjunk okosabbak lenni!” – mondta Kovács István főszerelő.

Címkék#autósport

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!