Sport

2008.02.02. 18:23

Monte-Carlóban navigált a komlói raliszervező

Az autósport magyar szerelmesei közül nagyon keveseknek adatik meg, hogy versenyzőként részt vegyenek a rali-világbajnokság akár egyetlen futamán is. Az autósberkekben elismert baranyai versenyszervező, Markó Tibor álma valóra vált: az idei rali vb első futamán navigátorként küzdötte végig a négynapos viadalt.

K. Mayer A.

– A tavaly kategóriájában második helyen végző Holczer Dániel kért fel navigátornak, s egyhetes gondolkodás után igent mondtam – eleveníti fel a kalandos versenyhez vezető út kezdetét Markó Tibor.

– Egy Honda Civic Type-R-rel indultunk az A7-es géposztályban, tudva előre, hogy ezzel az N-es autóval túl sok babér nem terem majd nekünk a gyárilag felkészített ellenfelek között.

Főleg, ha a szerencse is elpártol tőlük! A csupa szerpentinre termett olasz és francia versenyző között a második napon kezdődött a kálváriájuk, amikor eltört a bal első futómű. A sziklafalak és szakadékok határolta keskeny úton azért még így is folytatták, s este szinte ölben vitték be autójukat. A szerelők éjszaka megjavították, hogy aztán másnap a differenciálmű menjen szét: a Honda pedig úgy döntött, egy tapodtat sem mozdul.

– Nem adtuk fel, mert a szabályok szerint ha a parc fermében megjavítják az autót, folytathatjuk. Persze horrorisztikus időbüntetéssel! De úgy döntöttünk, továbbmegyünk, s eljutunk a céldobogóig. Ha utolsóként is, de sikerült, így részt vehettünk a monacói hercegi palota előtt rendezett célceremónián, amelyen természetesen megjelent Albert herceg is – mondta a viadalt egyrészt versenyzői, másrészt rendezői szemmel figyelő Markó Tibor.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!