Sport

2006.01.02. 08:42

Sokasodó gondok, nehezedő szakaszok

Tiznit | Gyakorlatilag a térképen jelzett betonutak végéhez ért a Budapest – Bamako ralitúraverseny mezőnye, a pécsi Team Moslek.hu versenyautójának (Audi A4) előnye öt és fél óra, pedig egy óra büntetést is kapott azért, mert Tangerből nem a helyi, hanem a magyar idő szerinti hét óra után indult egy fél órával.

BAMA

Lajos László egy navigátort már sikerrel lefárasztott, így szilveszter napján a 265 km-es távon Csippa József diktálta az itinert, amivel fél órával nőtt az előny. A táv ugyan meg se közelíti a leghosszabb 1200 km-es napét, de a murvás, homokos útviszonyok, a helyi közlekedési kultúra így sem teszik lehetővé, hogy nyolcvan-száz kilométeres átlagsebesség fölött repesszen az autó.
Az egyik nagy vetélytárs Audi S6-os például el is ásta magát a tengerparti homokban, egy kisebb falu sírásója egész évben nem lapátol annyit, mint a rivális sofőrje tette a nap folyamán.
Műszakilag is kezdi éreztetni a hatását a megtett táv és az igénybevétel, a Team Moslek.hu Audijának ugyanis tönkrement a toronycsapágya, ami szakszervizben is minimum egynapi munka, errefelé pedig ilyen legfeljebb prospektusban látható.
A hivatalos felvezetőautónak tartott Niva már a tengeren sem kelt át, a verseny szervezője egy bérelt Land Cruiseren folytatja a Bamakóig tartó utat. A marokkói szakasz kissé szétszórta a mezőnyt, mert a túrázók közül sokan eltérő utakat választottak, de az igazán flúgos rész előtt már közösen búcsúztatták az óévet.
Némi változás történt a verseny kiírásában, ugyanis a napi sebességlimiteket lejjebb vették a szervezők, és a versenycél is Bamako előtt lesz néhány kilométerrel, hogy a mezőny egyszerre tudjon begördülni Mali fővárosába.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!